مودم‌ها و روترها هم وارد طرح رجیستری می‌شوند

مودم‌ها و روترها هم وارد طرح رجیستری می‌شوند

در مرحله دوم طرح رجیستری، مودم‌ها و روترها رجیستر می‌شوند.

دقیقا 28 مهرماه 96 بود که برای نخستین بار طرح رجیستری گوشی‌های موبایل با هدف سامان‌دهی به بازار موبایل، مقابله با قاچاق گوشی و آسیب‌زا نبودن محصولات وارداتی از نظر تشعشعات، در کشور به اجرا درآمد و به مرور تمام برندهای مختلف تلفن همراه را به زیر چتری خود درآورد.

حالا که یک سال از اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل در کشور می‌گذرد، حمیدرضا دهقانی‌نیا، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با کالا و ارز، اعلام کرده است که فرآیند رجیستری گوشی‌های هوشمند به پایان رسیده است و حالا نوبت به مرحله دوم اجرای طرح رجیستری رسیده است. این مرحله مربوط به انواع مودم‌ها و روترها است. دهقانی‌نیا در این خصوص چنین اعلام کرده است:

رجیستری موبایل تمام شد؛ اما برای مودم‌ها، دانگل‌ها (مودم‌های کوچک) و روترها (مسیریاب‌ها) در حال هماهنگی است که به‌زودی اجرا می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین اهداف اجرای طرح رجیستری موبایل، جلوگیری از قاچاق این کالا بود که پس از گذشت یک سال این هدف کاملا محقق شده است. به گفته دهقانی‌نیا اغلب مودم‌ها و روترهای موجود در کشور وارداتی هستند بنابراین با اجرای طرح رجیستری، قاچاق این دست کالاها هم به پایان می‌رسد. دهقانی‌نیا در این خصوص چنین توضیح داد:

عمده این دستگاه‌های الکترونیکی وارداتی هستند که به زودی با اجرای رجیستری آن‌ها، قاچاق در این زمینه حذف خواهد شد. 

 

به گفته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مراحل اجرای این طرح همچون ثبت شناسه گوشی های تلفن همراه است. آذری جهرمی درباره تعداد مودم‌های موجود در کشور چنین توضیح داده است:

هم اکنون 1/5 میلیون مودم سیم کارت خور در کشور فعال است که تقریبا همه آنها به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

به گفته وزیر ارتباطات، طرح رجیستری مودم‌ها و روترهای سیم کارت‌خور از دو تا سه هفته آینده آغاز می‌شود.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: فارس و irinn


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر