پنج ابزار مدیریت پروژه متن باز در سال 2015

پنج ابزار مدیریت پروژه متن باز در سال 2015

انتخاب این پنج نرم افزار، بر این ضوابط است آیا این نرم افزار تحت یک مجوز متن باز منتشر شده است؟ این نرم افزار، دارای یک انجمن فعال است؟مستندات بروزی از آن منتشر می شود؟ کد منبع آن در دسترس است؟ به تازگی یا جدیدا منتشر شده است؟


انتخاب این پنج نرم افزار، بر اساس ضوابط زیر است:
-    آیا این نرم افزار تحت یک مجوز متن باز منتشر شده است؟
-    این نرم افزار، دارای یک انجمن فعال است؟
-    مستندات بروزی از آن منتشر می شود؟
-    کد منبع آن در دسترس است؟
-    به تازگی یا جدیدا منتشر شده است؟


Tuleap Open ALM
Tuleap Open ALM، تنها یک ابزار مدیریت پروژه نیست، بلکه برنامه ای برای چرخه زندگی پروژه است که شامل پشتیبانی برای توسعه سریع و مدیریت پروژه می شود. Tuleap جایزه InfoWorld.com Bossie را در سال 2013 کسب کرد و هم اکنون توسط 500 شرکت بزرگ و کوچک تجاری و پروژه های متن باز استفاده می شود.
Tuleap، امکان استفاده از فرآینده های سریع، سنتی، ترکیبی و سفارشی برای مدیریت پروژه را در اختیار می گذارد. این برنامه از برنامه ریزی، وظایف، گزارش ها و دیگر امکانات مورد نیاز پشتیبانی می کند. چنین نرم افزاری برای شرکت های توسعه متن باز بسیار مناسب است و هم چنین با گیت، جنکینز، SVN و ... یکپارچه می شود.
Tuleap تحت مجوز عمومی GNU در گیت هاب منتشر شده است. نسخه متن باز آن شامل تمام ویژگی ها می شود و برای تعداد نامحدودی از پروژه ها و کاربران، قابل استفاده است. علاوه بر پشتیبانی تخصصی، انجمن فعالی نیز برای پشتیبانی و مستندسازی، وجود دارد. آخرین نسخه منتشر شده از این نرم افزار، نسخه 7.8 است که در سال 2014 عرضه شد.


OrangeScrum
OrangeScrum یک ابزار مدیریت پروژه مدرن  برای پروژه نویسان آزاد، نمایندگی ها و حرفه های کوچک و بزرگ می باشد. ویژگی های این نرم افزار شامل برد وظیفه اسکرام، برنامه ریزی منابع، پیگیری پیشرفت و چندین خصوصیت دیگر می باشد. این نرم افزار برای استفاده شرکت های فناوری اطلاعات، آموزش، سرویس های بهداشت، مشاوره و تولید طراحی شده است.
OrangeScrum مبتنی بر وب است و بر پایه CakePHP ساخته شده است. این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار متن باز و آزاد تحت لیسانس GPLv3 ساخته شده و در گیت هاب موجود است. در این ابزار به یک راه حل SaaS نیز پرداخته شده است که شرکت فراهم کننده یعنی Andolasoft، پشتیبانی و سرویس های حرفه ای آن را فراهم کرده است.
انجمن توسعه دهنده OrangeScrum یک فروم فعال نیز دارد. آخرین نسخه این نرم افزار نسخه 1.5.1 می باشد.


Taiga
Taiga یک پلت فرم مدیریت پروژه متن باز است که در حال حاضر نسخه بتای آن برای استارتاپی ها، توسعه دهندگان چابک و طراحان موجود است. پابلو رویز، مدیر تایگا گفته است: تایگا یک ابزار با هدف حل مسائل اساسی در قابلیت استفاده نرم افزار است. از آنجاییکه با این هدف طراحی شده است، توسعه دهندگان ادعا می کنند که این نرم افزار در همه زمان ها، مناسب به نظر می رسد."
با تمرکز بر روی توسعه چابک و سریع، تایگا تمام ویژگی های مورد نیاز مانند backlog، Kanban، وظایف  یا tasks، دوره های زمانی یا sprint را در اختیار دارد. تایگا یک نرم افزار متن باز تحت گنو است و دارای لایسنس GPLv3 می باشد و نیز بر روی گیت هاب موجود است. یک نسخه پولی نیز از این نرم افزار وجود دارد. تایگا بر روی Ngix، پایتون 3.4 و PostgreSQL 9.3 یا بالاتر اجرا می شود. مستندات و پشتیبانی این نرم افزار از طریق گروه های گوگل انجام می گیرد.


Odoo
ادوو سابقا با نام OpenERP، به عنوان یک بسته کامل از برنامه های تجاری شناخته می شده است که مدیریت پروژه ادوو نیز یکی از آنها می باشد. این نرم افزار چند پلت فرمه است و از ویندوز، فدورا، CentOS، RHEL و دیگر سیستم عامل ها پشتیبانی می کند. ادوو تحت لیسانس AGPLv3 منتشر شده و برای دانلود آماده است.
ادوو یک انجمن حرفه ای دارد که در آن هرچیزی که یک کاربر یا توسعه دهنده نیاز داشته باشد، موجود است مثلا فروم ها، مستندات، IRC، گیت هاب و چیزهای دیگر. این نرم افزار از Kanban با وظایف و موضوعات مانند نمودار گانت و کنترل ضرب الاجل ها پشتیبانی می کند. این ابزار را می توانید به راحتی برای پروژه خود، تطبیق دهید. ادوو نیز بسیار تعاملی است و به چندین نفر اجازه می دهد تا بر روی پیشنهادات کار کنند یا وظایف را به صورت اتوماتیک ایمیل کنند.


MyCollab
این نرم افزار از سه ماژول پشتیبانی می کند: MyCollab CRM، مدیریت مستندات و MyCollab-Project.
MyCollab-Project، ویژگی های بسیاری مانند نمودار گانت و مراحل برجسته، پیگیری زمان، مدیریت موارد مهم، مدیریت مشکلات و خطرات دارد. این ابزار تحت لیسانس APGLv3، منتشر شده، با جاوا برنامه نویسی شده و دارای فریم ورک و کتابخانه های آزاد است. کد منبع این نرم افزار بر روی گیت هاب موجود است و ابزار کامپایل شده آن نیز برای دانلود آماده است. مستندات این نرم افزار نیز بر روی سایت قرار دارد.
آخرین نسخه منتشر شده از MyCollab-Project، نسخه 4.5.5 می باشد که بر روی عملکردهای پروژه و توزیع موبایل آن، تمرکز شده است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر