سیستم تشخیص چهره سه بعدی هواوی میت 20 پرو گول می‌خورد

سیستم تشخیص چهره سه بعدی هواوی میت 20 پرو گول می‌خورد

سیستم تشخیص چهره سه بعدی هواوی میت 20 پرو گول می‌خورد.

هفته گذشته هواوی از پرچمداران جدید خود، هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو رونمایی کرد. هواوی گوشی میت 20 پرو را به قابلیت Face Unlock مجهز کرده است اما حالا به نظر می‌رسد که این قابلیت چندان هم امن نیست.

ماجرا از این قرار است که دو آلمانی که هیچ نسبتی با هم نداشتند و تنها مدل ریش و مدل موی آن‌ها به هم شبیه بود، در تست این قابلیت در دو گوشی هواوی میت 20 پرو مختلف، توانستند سیستم تشخیص چهره سه بعدی این گوشی را دور بزنند. حتی جالب است که یکی از این افراد عینک هم به چشم داشته است.

درواقع هواوی میت 20 پرو از سنسورهایی بهره می‌برد که چهره کاربر را به صورت سه بعدی ترسیم می‌کند بنابراین انتظار می‌رود که این سیستم به ندرت (یک در یک میلیون مرتبه) دچار خطا شود. این در حالی است در سیستم‌هایی که از تکنولوژی دو بعدی بهره می‌برند، بروز چنین خطاهایی دور از انتظار نیست.

این مسئله به هواوی گزارش داده شده است اما هنوز هواوی هیچ پاسخی به این مسئله نداده است. اگرچه به نظر می‌رسد که این مشکل با یک آپدیت نرم افزاری برطرف شود، اما تعجب بیشتر ما از این است که چطور هواوی چنین اشتباهی را در تست‌های خود از این گوشی متوجه نشده است؟

 

مقالات مرتبط:

هواوی میت 20 و میت 20 پرو، پرچمداران 2018 هواوی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز رونمایی شدند

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.   

منبع خبر: androidpit


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر