مجوز واردات موبایل منوط به نصب پیام‌ رسان داخلی؛ جزییات پیش‌نویس طرحی پرحاشیه در مجلس

مجوز واردات موبایل منوط به نصب پیام‌ رسان داخلی؛ جزییات پیش‌نویس طرحی پرحاشیه در مجلس

مجوز واردات موبایل منوط به نصب پیام‌رسان داخلی می‌شود؟ جزییات پیش‌نویس طرحی پرحاشیه در مجلس بررسی می‌شود.

به‌کارگیری، رواج و ساماندهی پیام رسان‌های داخلی در ایران، مدت‌هاست که در دستور کار قرار گرفته است. این مسئله به حدی اهمیت یافت که در دستگاه‌های دولتی استفاده از پیام رسان‌های داخلی اجباری شد. حالا اما داستان کمی جدی‌تر شده است و بحث یک طرح پرحاشیه در مجلس در میان است.

گویا در این هفته کارگروه فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مجلس، پیش‌نویس طرح سامان‌دهی پیام رسان‌های بومی در دستور کار خود قرار داده است. یکی از ماده‌های پرحاشیه این طرح تغییر مدیریت gateway اینترنت بین الملل است که گویا باید مدیریت آن از دولت به نیرو‌های مسلح سپرده شود.

ماده بحث‌برانگیزتر در این پیش‌نویس اما به محدودیت واردات موبایل برمی‌گردد. به گزارش دیجیاتو امروز سید حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفته است مجوز ورود گوشی منوط به نصب پیام رسان‌های اثرگذار است. خانم زرآبادی در این خصوص چنین توضیح داده است:

در یکی از ماده‌های این طرح گفته شده که مجوز واردات گوشی، منوط به نصب پیام‌رسان‌های اثرگذار است. البته اینکه مفهوم پیام‌رسان اثرگذار چیست، زیاد مشخص نیست. این یک کار بیهوده است. اینجا در وهله اول رانت ایجاد شده و ثانیاً این صرفاً یک اپلیکیشن است که مشتری می‌تواند آن را حذف کند.

 

بنا به تحقیقات گویا یکی موافقان پیش‌نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی سیده حمیده زرآبادی، نماینده اصلاح‌طلب قزوین بوده است اما به گفته خود او، در تدوین این پیش‌نویس مشارکتی نداشته است. او در این خصوص چنین توضیح داده است:

در تدوینش مشارکت نداشته‌ام اما آن را امضا کرده‌ام. من با اینکه همه‌ی این پیش‌نویس رأی بگیرد، مخالفم و پیشنهاد هم داده‌ام که این موارد اصلاح شود. ولی برای شروع، و اینکه در این حوزه قوانینی داشته باشیم، باید این کار انجام شود.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.   

 

منبع خبر: دیجیاتو


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر