استخراج هرمی ارز دیجیتال، شیوه‌ای جدید اما خطرناک

استخراج هرمی ارز دیجیتال، شیوه‌ای جدید اما خطرناک

استخراج هرمی ارز دیجیتال، شیوه‌ای جدید اما خطرناک است که در ایران مدتی است به چشم می‌خورد اما باید از آن اجتناب کنید.

به دنبال ارزش گرفتن شدید ارزهای دیجیتال، مدت‌هاست که این رمز ارزها در سراسر دنیا و همچنین در سراسر ایران اهمیت بسیاری یافته‌اند. همین مسئله موضوعات و مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است. دزدی ارز دیجیتال (Cryptojacking) یکی از همین مسائل است که به تازگی در وب سایت‌های رسمی کشور همچون وب سایت پلیس ناجا و وب سایت‌های دانشگاهی هم شاهد آن هستیم.

مسئله جدیدی که چند مدتی است در انواع شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد، ارسال لینک‌هایی است که ادعا می‌شود قابلیت استخراج ارز دیجیتال همچون بیت کوین را دارد. این لینک‌ها به شیوه هرمی فعالیت می‌کند و افراد را ترغیب می‌کند تا دیگران را هم به عضویت در این گروه‌ها دربیاوردند.

استخراج ارز دیجیتال به توان پردازشی زیادی همراه با مصرف برق بالا نیاز دارد بنابراین انجام این کار با استفاده از سیستم‌های معمولی که مصرف عادی و خانگی دارند اصلاً توصیه نمی‌شود زیرا به سیستم آسیب می‌رساند. بار محاسباتی شدید برای استخراج ارز دیجیتال باعث می‌شود دمای سیستم کاربر به شدت بالا برود بنابراین عمر دستگاه به مراتب پایین می‌آید.

گذشته از آسیب دیدن سیستم، مطالعات مرکز ماهر نشان می‌دهد که این روش هرمی برای استخراج ارز دیجیتال می‌تواند خطرات امنیتی را برای کاربران به دنبال داشته باشد. بنابراین ممکن است کاربر به دلیل برخی دسترسی‌هایی که به برنامه و یا افزونه داده است در معرض خطرات امنیتی جدی قرار بگیرد.

ضمناً بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اقدام به هیچ عنوان از نظر اقتصادی برای کاربران سودی نداشته است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتی برای تست این شبکه‌های هرمی هم به هیچ عنوان وارد این شبکه‌ها نشوید. به تمامی این دلایل به کاربران اکیداً توصیه می‌شود که از ورود به این شبکه‌ها و نصب ابزارهای مرتبط با آن‌ها بپرهیزند.

 

مقالات مرتبط:

چگونه جلو دزدی ارز دیجیتال از طریق سیستم خود را بگیریم

دزدی ارز دیجیتال با قرار دادن کد ماینینگ در سایت پلیس راهور ناجا

واردات دستگاه‌های ماینینگ قانونی می‌شود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: مرکز ماهر


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

استاد علوم اینترنت

جمعه, 04 آبان 1397

والا ما داریم استفاده می کنیم هیچ مشکلی هم نداره

کاملا قانونی و حلال هم هست

در خصوص ایمیل هم شما می تونید یه ایمیل بسازید استفاده کنید ( نیازی نیست ایمیل مهم خودتون که حاوی اطلاعات هست رو استفاده کنید )

این سایت واقعا پول میده واقعا برداشت میده قانونی و حلال

اما استخراج یعنی چی؟ ماینینگ یعنی چی؟ بعضی ها فکر می کنن یعنی دزدی یعنی مال مردم خوری ( تصور هزاران درصد اشتباه و غلط )

اصلا اینطور نیست
استخراج یعنی سایت های رسمی بیتکوین یا وابسطه به بیتکوین (یا مابقی ارز های دیجیتال) تراکنش هاشونو میدن شما با کامپیوترت انجام بدی ( از سی پی یو کامپیوتر شما استفاده می کنن یکجورایی کامپیوتر شما حکم ماشین حساب رو داره )

چون بیتکوین که کارمند نداره؟ پس میاد از سی پی یو ها ( مغز کامپیوتر ها ) استفاده می کنه که به این داستان میگیم: بلاکچین ( استفاده از موبایل ها و کامپیوتر های هم دیگه و حتی داستان ارتباط زنجیره ای... )

خلاصه بابت تراکنش ها یک درصد هم به شما میده بابت زحمتتون ( همین که کامپیوتر خودتون رو برای اینکار استفاده می کنید )

خلاصه نه کار خلافیه نه غیر قانونیه نه دزدیه نه کلاه برداریه

این لینک هم برای کسب در آمد بیتکوین هست ( کاملا واقعی و حلال و قانونی )

اگر از این لینک عضو بشید هم من سود می کنم هم شما ( سود دو طرفه که باز این وسط هیچ کسی ضرر نمی کنه از مال کسی بر نمیداره از حق کسی کم نمی کنه بلکه پاداش میده اضافه بر سازمان ) خلاصه اگر از این لینک عضو بشید هم من سود می کنم هم شما ( شاد و سلامت باشید )

خدا پشت پناهتون

پاسخ

ثبت نظر