داستان کلاه‌برداری تماس‌های بین المللی مشخص شد

داستان کلاه‌برداری تماس‌های بین المللی مشخص شد

داستان کلاه‌برداری تماس‌های بین المللی مشخص شد. در این بین 382 میلیون تومان کلاه برداری شده است.

چندی پیش اخباری درباره کلاه‌برداری جدیدی در تلفن‌های همراه شنیدم. درواقع قربانی متوجه شده بودند که روی گوشی آن‌ها یک تماس بی پاسخ (Miss Call) از خارج افتاده است. بسیاری بنا به عادت همیشه خود، با این شماره ناشناس خارجی تماس گرفته بودند و همین مسئله باعث کم شدن شارژ آن‌ها شده بود. جالب اینجاست که بعد از برقراری تماس هیچ صدایی پخش نمی‌شده بنابراین کاربر با تصور اینکه هنوز تماس برقرار نشده است، مدت زمان طولانی‌تری را پشت خط باقی مانده است. همین مسئله باعث شده تا هزینه زیادی از حساب او کسر شود.

تعداد زیادی از این افراد برای پیگیری کسر از شارژ با شماره 195، سامانه رسیدگی به شکایات، تماس گرفته و مسئله را گزارش داده بودند.

پس از اطلاع از این موضوع، همراه اول طی پیامکی این کلاه‌برداری را اطلاع رسانی کرد. ضمنا وزیر ارتباطلات هم قول پیگیری موضوع را داد و از کاربران خواست تا به این تماس‌های ناشناس توجهی نکنند. حالا حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات در توییتر خود توضیح داد که به همین شیوه تا کنون حدود 382 میلیون تومان کلاه برداری شده است. او در حساب شخصی توییتر خود در خصوص این کلاه‌برداری چنین توضیح داده است:

382 میلیون تومان کلاهبرداری صورت گرفته از 126 هزار نفر توسط کلاهبرداران خارجی با جزئیات شناسایی شده است. مانع از سودجویی متخلفین خواهیم شد و در نظر داریم که مبالغ از دست رفته از طریق اپراتورها به مشترکان بازگردد.

اگر تجربه‌ی این گونه تماس‌ها را داشته‌اید آن را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید. 

 

منبع خبر: توییتر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر