اسنپدراگون 8150، پرچمدار کوالکام در برابر رقبا

اسنپدراگون 8150، پرچمدار کوالکام در برابر رقبا

نتایج اولیه بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 8150، پرچمدار جدید کوالکام منتشر شد.

روز پنج شنبه بعد از سال‌ها انتظار بالاخره اولین گوشی تاشدنی دنیا، فلکس پای، رونمایی شد. جالب اینجاست که به صورت کاملا غیر منتظره‌ پردازنده اسنپدراگون 8150 برای نخستین بار، در این گوشی به کاربرده شده بود.

هنوز هم درباره پردازنده پرچمدار جدید کوالکام، اسنپدراگون 8150، اطلاعات چندانی در دست نیست اما اخیرا عملکرد این پردازنده مورد بررسی قرار گرفته و نتایج این بررسی در بنچمارک گیگ بنچ موجود است. البته به نظر می‌رسد که این بررسی با استفاده از فلکس پای انجام نشده است.

اگرچه کوالکام تاکنون اطلاعاتی درباره این پردازنده جدید منتشر نکرده است اما به نظر می‌رسد برخلاف سابق که هسته‌ها 4+4 بود، این بار از چینش 4+2+2 استفاده شده است. گویا کوالکام هم مانند هواوی این چینش را برگزیده است زیرا پردازنده 7 نانو متری کرین 980 که در حال حاضر رقیب اسنپدراگون 8150 است هم به همین شکل هسته‌ها را ترکیب کرده است، در این پردازنده دو هسته برای پردازش‌های سنگین، دو هسته برای سرعت پایدار و 4 هسته دیگر برای انجام کارهای سبک است.

 

اسنپدراگون 8150 در برابر رقبا

در تصویر زیر نتایج بررسی بنچ مارک این تراشه را مشاهده می‌کنید.

نتایج بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 8150

نتایج بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 8150

 

از تصاویر هم پیداست که پردازنده پرچمدار جدید کوالکام، اسنپدراگون 8150 نسبت به نسل قبلی این پردازنده یعنی اسنپدراگون 845 عملکرد بسیار بهتری دارد. با این وجود مشخص است که کوالکام با وجود پیشرفت بسیار، هنوز هم نمی‌تواند با قدرتمندانی همچون هواوی و اپل رقابت کند.

در هر دو بخش عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، پردازنده A12 Bionic اپل که در گوشی آیفون XS مکس استفاده شده است، بالاترین نمره را به دست آورده است.

البته نباید فراموش کنیم که این نتایج، نتایج اولیه‌ای هستند که هنوز نمی‌دانیم که آیا این تراشه با آخرین سرعت کلاک تست شده است یا خیر. ضمنا بخشی که کوالکام در پردازنده‌های خود به آن می‌بالد، پردازنده گرافیمی آدرنو است که در این تست لحاظ نشده است.

 

 ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر