چرا تعرفه برخی وب سایت‌های داخلی به صورت نیم بها محاسبه نمی‌شود

چرا تعرفه برخی وب سایت‌های داخلی به صورت نیم بها محاسبه نمی‌شود

بناست تا تعرفه ترافیک وب سایت‌های داخلی به صورت نیم بها محاسبه شود اما برخی وب سایت‌ها و برخی از کاربران نسبت به این موضوع شکایت دارند.

مدت‌هاست که دولت تصمیم گرفته است تا هزینه ترافیک داخلی برای سایت‌های داخلی از سمت اپراتورهای اینترنتی به صورت نیم بها محاسبه شود اما ماجرا اینجاست که برخی مدیران وب سایت‌های داخلی و برخی از کاربران به این تعرفه اعتراض دارند زیرا ترافیک آن‌ها به صورت نیم بها محاسبه نمی‌شود.

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات، در این خصوص چنین توضیح داده است:

شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصوبه‌ای، تمامی سایت‌های داخلی را ملزم کرده است که در پرتال سازمان فناوری اطلاعات، آدرس IP خود را به ثبت برسانند.

بنا به توضیحات جوشقانی، در حال حاضر هزار وب سایت داخلی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و از تخفیف‌ تعرفه نیم بها بهره می‌برند. باقی‌مانده وب سایت‌ها هم باید در این سامانه ثبت نام کنند تا تعرفه آن‌ها به همین منوال محاسبه شود. البته در این زمینه دو مشکل وجود دارد که محاسبه درست تعرفه سایت‌های داخلی را با مشکل مواجه می‌کند:

1- تغییر مداوم آدرس IP برخی وب سایت‌ها

برخی از وب سایت‌های داخلی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند اما دائماً آدرس IP خود را تغییر می‌دهند، بنابراین ممکن است تعرفه آن‌ها به صورت نیم بها محاسبه نشود از این رو بایستی این وب سایت‌ها به صورت مرتب، آدرس‌های جدید خود را در سامانه ثبت کنند. به این ترتیب اپراتور می‌تواند داخلی بودن آن‌ها را تشخیص داده و ترافیکشان را به صورت نیم بها محاسبه کند.

2- استفاده کاربران از VPN

مشکل دوم به استفاده کاربران از فیلترشکن برمی‌گردد زیرا حتی اگر وارد وب سایت داخلی هم بشوند، اپراتور این موضوع را تشخیص نداده و تخفیف نیم بها را برای آن‌ها اعمال نمی‌کند. با این اوصاف معاون وزیر ارتباطات از کاربران خواست تا زمانی که از وب سایت‌های داخلی استفاده می‌کنند، فیلترشکن خود را خاموش کنند تا ترافیک به صورت خارجی و با تعرفه عادی محاسبه نشود.

 

 

مقالات مرتبط:

حملات سایبری به زیر ساخت ارتباطی ایران، به دنبال آغاز تحریم‌ها

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Amirhossein

دوشنبه, 14 آبان 1397

سلام
حرف نامربوط تحویل مردم ندهید. همین هزاران سایتی که می فرمایید ثبت نام کردن، حداقل 70درصدشون هنوز داخلی حساب نمیشن و کاملا دل به خواهی هست. قطعا ISPها هم مقاومت میکنن روی این قضیه که انجام ندن! پول ترافیک بین الملل رو از مردم بگیری در حالیکه ترافیک داخلی هست...چه از این بهتر؟
لطفا در نوشتن مطالبتون دقت کنین.
با تشکر

پاسخ

اکبر

سه‌شنبه, 15 آبان 1397

سلام
این سایت فقط تحلیل و خبر مربوطه را منتشر کرده و ایرادی بهش نیست. شما فکر کنید اگر این وزیر جوان کار بلد جزو وزرای دولت نمیشد الان اوضاع اینترنت ما چه وضعی بود ؟ امیدوارم ساز و کار مناسبی هم برای اضافه کردن سایت های بیشتر داخلی و تخفیفات مناسب تر برای اینترنت کاربران در نظر بگیرند.
بهر حال ممنون از خبر شما و معتقدم که انتشار این موضوعات باعث آگاهی بیشتر مردم و متعاقبا افزایش کیفیت خدمات دهی خواهد شد.

پاسخ

ثبت نظر