کلاهبرداری از طریق تماس‌های بین‌المللی متوقف شد

کلاهبرداری از طریق تماس‌های بین‌المللی متوقف شد

کلاهبرداری از طریق تماس‌های بین‌المللی متوقف شد. در این کلاه‌برداری که 126 هزار نفر قربانی داشت، 328 میلیون تومان اخاذی شده است.

چندی پیش شیوه جدیدی از کلاه‌برداری را شاهد بودیم که روی گوشی قربانی یک میس کال از شماره خارجی افتاده می‌شد و سریع تماس قطع می‌شد. در این بین تعدادی از کاربران بدون توجه به این که منتظر تماس خارجی نبوده‌اند، مجددا خودشان با آن شماره تماس برقرار می‌کردند. این اتفاق در زمان اربعین بود بنابراین تعدا قربانیان بیشتر هم شده بود و به 126 هزار نفر رسیده بود. همین مسئله باعث کلاه‌برداری کلانی از قربانیان شده بود.

از روزهای اولی که این شیوه کلاه‌برداری به راه افتاد، وزارت ارتباطات در مورد آن اطلاع رسانی کرد و تا حد زیادی جلوی شیوع این روش گرفته شد اما با این وجود باز هم شاهد کلاه‌برداری به میزان 382 میلیون تومان بودیم.

حالا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در خصوص بازگشت این مبلغ کلاه‌برداری گفته است:

مجموع این اعداد به اپراتورهای تلفن همراه اعلام شد و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز این مبلغ را از صورتحساب اپراتورها کسر کرده است. بر این اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند که این مبلغ ضرر و زیان مردم را، به حساب آن‌ها بازگردانند و در این زمینه پیامک اطلاع‌رسانی نیز به شماره مشترکان ارسال خواهد شد. این موضوع در حال انجام است و به زودی تمامی ضرر و زیان‌ها به حساب مشترکان بازمی‌گردد.

 

اطلاع رسانی درباره کلاه‌برداری با تماس بین الملل از طریق شبکه‌های اجتماعی

صحبت‌های وزیر ارتباطات نشان می‌دهد که اطلاع رسانی درباره این شیوه کلاه‌برداری کمک زیادی به جلوگیری از شیوع آن داشته است. وی در این خصوص شبکه‌های اجتماعی را راه‌گشا می‌داند:

در اطلاع‌رسانی برای جلوگیری از این کلاهبرداری، از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی استفاده شد و ما توانستیم با اطلاع‌رسانی به موقع به مردم، این شیوه کلاه‌برداری را از همان ابتدا مهار کرده و متوقف کنیم.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر