مشکل تعمیر گوشی و تغییر کد IMEI آن با طرح رجیستری گوشی

مشکل تعمیر گوشی و تغییر کد IMEI آن با طرح رجیستری گوشی

طرح رجیستری گوشی موبایل حدود یک سال است که در کشور در حال اجراست و تمامی گوشی‌های موجود در کشور زیر چتر این طرح رفته‌اند. به مرور زمان و در طول اجرای طرح رجیستری سوالات و مشکلاتی برای کاربران به وجود آمد که متولیان اجرای این طرح با راه‌اندازی سامانه همتا و همچنین شماره 096366 به رفع این مشکلات و پاسخ‌گویی به کاربران پرداختند.

یکی از مشکلاتی بعد از اجرای طرح رجیستری دامن گیر افراد شده بود، تغییر شناسه IMEI بعد از تعمیر گوشی بود. حالا سامانه رجیستری در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که بعد از تعمیر گوشی نباید شناسه آن تغییر کند. اطلاعیه به صورت دقیق به این صورت است:

تعمیرکاران تلفن همراه باید توجه داشته باشند که شناسه IMEI گوشی موبایل تحت هیچ عنوان پس از ارائه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری نباید تغییر کند.

چنانچه به هر دلیلی شناسه IMEI گوشی موبایل پس از ارائه خدمات تغییر کرد، شخص تعمیرکار باید شناسه IMEI اصلی تلفن همراه را که روی جعبه و یا بدنه گوشی درج شده است، مجددا روی گوشی بارگذاری کند.

برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی، توصیه می‌شود بعد از تعمیر گوشی، در خود مغازه، کد #06#* را شماره‌گیری کنید و شناسه گوشی را با شناسه‌ای که روی جعبه آن درج شده است تطبیق دهید تا مطمئن شوید که کد IMEI گوشی تغییر نکرده است و مشکلات از دسترس خارج شدن آن را به دنبال نخواهد داشت.

 

مقالات مرتبط:

نحوه رجیستری گوشی، چطور از سامانه همتا برای رجیستری تلفن همراه استفاده کنیم

نحوه فرآیند انتقال مالکیت تلفن همراه از طریق سامانه همتا

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رایمن

پنج‌شنبه, 01 آذر 1397

باسلام
این جواب کاملا خنده داره و هرکی این حرفو زده بی سواده
خیلی از گوشیا هست که به هر دلیلی سریالشون خراب بشه .. سریال اصلی گوشی روی آن رایت نمیشه و باید فایل cert روی آن رایت بشه ... فایل cert فایلی هست که از روی مدل دیگه بک آپ گرفته میشه و روی گوشی باهمان مدل رایت میشه
چول یه سری از مدلارو باکسای تعمیراتی ساپورت نمیکنن
مثلا s4 یا s5 یا a8 یا a5 2016 سری سامسونگ
کلا سواد کار ندارنو تز میدن
در کل بی سواد

پاسخ

علیرضا رضایی

پنج‌شنبه, 01 آذر 1397

اگر رجیستری در دیگر لوازم هم پیگیری شود ، تعمیرگاههای غیر مجاز بساطشان جمع می شود .
مثل کشورهای اروپایی و آمریکاییی ، شما بایستی به نمایندگی اصلی شرکت جهت تعمیرات مراجعه کنید که هم مزایایی دارد و هم معایبی دارد .

پاسخ

Rahmat

یک‌شنبه, 31 شهریور 1398

سلام داداش رایمن لطفا یک ابمیل یا ایدی تلگرام برام بفرست خواهشا

پاسخ

ثبت نظر