شش روش برای پرینت با استفاده از رزبری‌پای

شش روش برای پرینت با استفاده از رزبری‌پای

رزبری‌پای یک کامپیوتر کوچک خیلی خوب برای بازی‌های قدیمی، مشاهده ویدئو و کارهای دیگر است. اما به جز همین کارهای جزئی کارهای بسیار بیشتری می‌توانید با آن انجام دهید و حتی آن را تبدیل به یک کامپیوتر دسکتاپ کنید. 

شما همچنین می‌توانید برای پرینت گرفتن از آن استفاده کنید. در این مقاله شش روش برای پرینت گرفتن با رزبری‌پای و یک پرینتر را به شما یاد می‌دهیم که شامل پرینت ساده تا پرینترهای سه بعدی می‌شود. 

 

1- پرینت ساده با رزبری‌پای

شما با استفاده از یک پرینتر و یک رزبری‌پای می‌توانید به راحتی پرینت بگیرید. اگر از سیستم عامل رزبین استفاده می‌کنید تنها کافی است مطمئن شوید که پرینتر و رزبری‌پای شما در یک شبکه قرار دارند. 

سپس یک پنجره ترمینال باز کرده و نرم‌افزار کلاینت CUPS را نصب کنید. نرم‌افزار سرور CUPS را نصب نکنید چرا که رزبری‌پای شما را به سرور پرینتر تبدیل خواهد کرد. 

فرمان زیر را در ترمینال تایپ کنید: 

sudo apt update

sudo apt install cups-client

 

مراحل گفته شده را طی کرده و کلاینت را نصب کنید. سپس یک فایل پیکربندی در ویرایشگر تکست نانو باز کنید: 

sudo nano /etc/cups/client.conf

 

سپس خط زیر را اضافه کنید: 

ServerName [PRINTER.IP.ADDRESS.HERE]

برای مثال اگر آدرس آی‎پی پرینتر 192.168.75.80 است بنویسید: 

ServerName 192.168.75.80

 

با استفاده از  Ctrl + X فایل را ذخیره کرده و خارج شوید. می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن LibreOffice یا اپلیکیشن‌های دیگر این کار را انجام دهید. 

 

2- پرینت وایرلس ایرپلی 

رزبری پای

 

با استفاده از دانگل وایرلس یا با استفاده از رزبری‌پای3 و بالاتر ( با وای‌فای) شما می‌توانید به صورت وایرلس از یک پرینتر استفاده کنید. 

اگر قابلیت ایرپلی فعال باشد می‌توانید با استفاده از یک پرینتر قدیمی و یک آیپد این کار را انجام دهید. 

همه‌ی این کارها را به لطف نرم‌افزار CUPS که این بار به عنوان سرور نصب شده انجام می‌دهید. یک پرینتر یو‌اس‌بی را به رزبری‌پای خود متصل کرده و CUPS را برای نصب درایور پیکربندی کنید تا پرینتر شما وایرلس شود. 

اگر دوست دارید از دستگاه‌ آی‌او‌اس یا اندروید خود استفاده کنید کافی است پشتیبانی ایرپرینت را به سرور پرینت رزبری‌پای خود اضافه کنید. این روش ساده‌تر از تنظیم CUPS ساده‌تر است. 

 

3- پرینت با استفاده از گوگل کلود 

نیاز دارید چیزی را از گوشی، تبلت یا لپ‎تاپ خود پرینت بگیرید اما خارج از خانه هستید؟ گوگل کلود پرینت همیشه راه حل مناسبی برای شما خواهد بود اما باید یک پرینتر مناسب داشته باشید. 

برای این کار شما نیاز به یک حساب گوگل، مرورگر کرومیوم و تنظیم آن با گوگل کلود پرینت دارید. 

 

تنها کاری که باید بکنید این است که Settings > Advanced Settings را باز کرده و Google Cloud Print را بیابید. روی دستگاه‌های Manage Cloud Print کلیک کرده و وارد حساب گوگل خود شوید. حتماً گزینه‌ی Stay signed in را تیک‌دار کنید. 

برای دسترسی به فضای ابری یا کلود در دستگاهی که قصد پرینت گرفتن با آن را دارید روی Add printer کلیک کنید. حال تا زمانی که از حساب گوگل استفاده می‌کنید می‌توانید از هرجایی پرینت بگیرید. 

 

4- اتصال یک پرینتر حرارتی

تنها پرینترهای استاندارد جوهرفشان به رزبری‌پای متصل نمی‌شوند. پرینترهای حرارتی که از کاغذ حساس به کاغذ استفاده می‌کنند نیز متصل می‌شوند. 

حتماً با کاغذهای حرارتی آشنایی دارید. رسید دستگاه کارتخوان و حتی بلیط‌های مترو از کاغذهای حساس به حرارت ساخته شده‌اند. این کاغذها درون خود جوهر دارند و تنها در صورت تماس با حرارت ظاهر می‌شوند. این پرینترها برای ساخت بارکد، کد کیو‌آر و حتی عکاسی قابل استفاده است. 

پرینترهای حرارتی بسیار کم مصرف و فشرده هستند اما از پرینترهای جوهرفشان گران‌قیمت‌تر هستند. اما دیگر نیازی به خرید جوهر نخواهید داشت. 

پرینترهای حرارتی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند.برای مثال  پرینترهای برچسب‌زن نیز پرینترهای حرارتی هستند. 

 

5- پرینت سه بعدی با استفاده از رزبری‌پای 

می‌خواهید با استفاده از رزبری‌پای خود پرینت سه بعدی بگیرید؟ اگر یک پرینتر سه بعدی دارید در نتیجه رزبری‌پای سیستم بسیار خوبی برای این کار است. 

پروژه‌های زیادی برای این کار وجود دارد اما بهترین آن‌ها OctoPrint است که به صورت یک دیسک ایمیج برای همه‎ی مدل‌های رزبری‌پای موجود است. 

وقتی که سیستم شما راه اندازی شد می‌توانید حتی برای رزبری‌پای خود یک قاب جدید بسازید. 

 

6- غرفه عکاسی رزبری‌پای

یک مهمانی گرفته‌اید و نمی‌دانید چگونه یک غرفه عکاسی بخرید؟ خبر خوب این است که می‌توانید خودتان آن را بسازید. 

غرفه‌های عکاسی معمولاً از چوب ساخته شده‌اند، یک دکمه برای دوربین دارند که درون غرفه تعبیه شده و یک پرینتر عکس تشکیل شده است. معمولاً پیش‎زمینه‌های بامزه هم تعبیه می‌شود که عکس جالب‌تر شود. 

البته این غرفه‌ها در کشور ما موجود نیستند و اگر هم باشند گران قیمت هستند. در نتیجه اگر به نظرتان ایده‌ی خوبی است می‌توانید خودتان یکی بسازید. 

به تنها چیزی که نیاز دارید یک رزبری‌پای،یک دوربین ماژول و یک پرینتر است. اگر می‌خواهید از آن هم ارزان‌تر شود می‌توانید از یک پرینتر برچسب‌زن و یا حتی یک پرینتر حرارتی استفاده کنید. البته پرینترهای عکس قابل حمل نیز با رزبری‌پای کار می‌کنند. 

 

روش‌های پرینت با استفاده از یک رزبرپای 

رزبری‌پای فشرده و انعطاف پذیر است و به شش روش می‌توانید با استفاده از یک پرینتر با آن پرینت بگیرید: 

1- پرینت معمولی و وایرلس

2- ساخت یک سرور پرینتر با استفاده از ایرپلی

3- استفاده از گوگل کلود پرینت 

4- استفاده از پرینتر حرارتی

5- پرینت سه بعدی

6- ساخت غرفه عکاسی 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر