حساب جعلی توییتر پوتین با یک میلیون فالوور و بعد از 5 سال بسته شد

حساب جعلی توییتر پوتین با یک میلیون فالوور و بعد از 5 سال بسته شد

روز گذشته شاهد حذف اکانت توییتر ولادیمیر پوتین با بیش از یک میلیون فالورو بودیم. حالا توییتر اعلام کرده است که به گزارش دولت روسیه، پویتن هیچ صفحه‌ای در توییتر ندارد و توییتر هم به همین دلیل و بنا به قوانین خود درباره اشخاص حقیقی، این اکانت تقلبی را بسته است.

اکانت تقلبی توییتری که به پوتین نسبت داده شده بود، از سال 2012 فعالیت خود را آغاز کرده بود و بیش از یک میلیون دنبال کننده داشت. حتی از توییت‌های این صفحه به عنوان منبع خبر هم استفاده می‌شد. با این وجود طی 5 سال فعالیت این صفحه، هیچ گاه تیک آبی که نشان دهنده رسمی بودن اکانت باشد را در این صفحه ندیده بودیم.

به نظر می‌رسد پوتین برخلاف اغلب سیاست‌مداران سراسر دنیا، علاقه‌ای به شبکه‌های اجتماعی ندارد و تنها دفتر ریاست جمهوری روسیه است که دارای یک اکانت رسمی است.

وجود صفحات تقلبی به نام افراد مشهور و سو استفاده از نام این افراد، نخستین باری نیست که در توییتر مشاهده می‌شود بلکه پیش‌تر هم دیدیم که صفحه‌ای تقلبی به نام ایلان ماسک در توییتر ایجاد شده بود که یک ارز دیجیتال را تبلیغ می‌کرد و حتی به کاربران این پیج هم مقادیری از این ارز را به رایگان می‌داد. پس از مدتی مشخص شد این صفحه کاملا تقلبی بوده و هیچ ارتباطی با ایلان ماسک نداشته است. اکانت جعلی برای G Suite گوگل نمونه دیگری از این اتفاق بوده است.

حالا توییتر برای رفع این مشکل اعلام کرده است که بیش از پیش روی تبلیغات نظارت خواهد داشت.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: cnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر