اطلاعات 100 میلیون کاربر سایت Quora به دلیل یک باگ لو رفت

اطلاعات 100 میلیون کاربر سایت Quora به دلیل یک باگ لو رفت

اطلاعات 100 میلیون کاربر سایت Quora (یکی از بهترین وب سایت‌های سوال و جواب) به دلیل یک باگ لو رفت.

وب سایت پربازدید Quora رسماً اعلام کرد که به دلیل بروز یک شکاف امنیتی، اطلاعات 100 میلیون از کاربران این وب سایت لو رفته است. بنابراین این وب سایت اگر کاربران خواسته است تا رمز عبور خود را تغییر دهند.

وب سایت Quora چیست

وب سایت Quora یکی از پربازدیدترین وب سایت‌های سؤال و جواب است که در سال 2009 ایجاد شده است. به جرات می‌توانیم بگوییم که این Quora بهترین وب سایتی است که برای پیدا کردن جواب هر سوالی می‌توانید از آن استفاده کنید. کاربران این وب سایت سؤالات مختلف خود را مطرح کرده و سایر کاربران به آن جواب می‌دهند. حتی کاربران می‌توانند درخواست ویرایش سؤال و یا جواب را داشته باشند.

 

شکاف امنیتی در Quora و فاش شدن اطلاعات کاربران

امروز این وب سایت پربازدید اعلام کرده است که به دلیل یک شکاف امنیتی، اطلاعات حساب 100 میلیون کاربر فاش شده است که این اطلاعات شامل نام، آدرس ایمیل، پسورد هش شده، سؤالات، پاسخ‌ها، کامنت‌ها، رأی‌ها و... بوده است. حتی در برخی موارد پیام‌های خصوصی و داده‌های شبکه لینکدین کاربران هم لو رفته است.

این وب سایت در تاریخ 30 نوامبر از این شکاف امنیتی با خبر شده است و این موضوع را با ارسال ایمیل به اطلاع کاربران رسانده و آن‌ها را موظف کرده است که پسورد خود را تغییر دهند. Quora همچنین اعلام کرده است فایل پسوردها برای جلوگیری از دسترس هکرها کامل رمزگذاری شده بوده اما به هر حال کاربران موظف‌اند که پسورد خود را تغییر دهند. حتی Quora از کاربرانی که رمز عبور خود را با کس دیگری به اشتراک گذاشته‌اند، خواسته است تا رمز عبور طرف مقابل هم عوض شود.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر