CLion 1.1.1 منتشر شد

CLion 1.1.1 منتشر شد

کمتر از شش ماه پس از عرضه محیط توسعه چند سکویی C/C++، JetBrains نرم افزار Clion1.1 را با پارسر بروزشده به انضمام دیباگر LLDB منتشر کرد و هم اکنون نیز نسخه 1.1.1 آن را برای حل مشکلات آن ارائه کرده است.</p>


CLion، محیط توسعه ای است که می توان با استفاده از آن برنامه های C و C++ را در لینوکس، OS X و ویندوز توسعه داد. مزیت های آن شامل ویرایشگر هوشمند، اطمینان از کیفیت کد، دوباره سازی اتوماتیک کد و تعامل با سیستم CMake می باشد. علاوه بر بروزرسانی پارسر و انضمام LLDB، تنظیمات استایل کد و شماهای کد بسته بندی شده از دیگر ویژگی های این محیط در نسخه جدید است.
JetBrains گفته از آنجایی که مفاهیم کلی بر روش پیمایش کد تاثیر می گذارد، CLion برای کنترل صحیح کد، اصلاح شده است. در توضیحات ویژگی های جدید CLion 1.1 آمده است: "تمایز ساختارهای زبانی از یکدیگر با دقت بالاتر از قبل موجود است که برای شما برجستگی های مناسب، تحلیل کد و اصلاحات دوباره را فراهم می کند."
یکی از مثالهای مطرح شده، اعلان تابع است که بسیار به اعلان سازنده شباهت دارد. اصلاحات انجام شده بر روی پارسر، می تواند بسیاری از موقعیت های اشتباه با نوع اشاره گرهای ناسازگار و اخطارهای اولیه را رفع کند.
CLion 1.1 از LLDB بر روی OS X نیز پشتیبانی می کند و شامل دیباگر LLDB نسخه 3.6 و بسته های توزیعی آن نیز می شود. یکی از مزیت های کلیدی در ویرایشگر متنی تجربه خطایابی یا دیباگ کردن است. این دیباگر می تواند به صورت جداگانه اجرا شود که این کار درون یک محیط توسعه، هم زمان شما را تلف نمی کند و هم عملکردهای مختلفی را برای شما فراهم می کند. از اولین انتشار این نرم افزار، CLion با بک اند GDB در همه پلت فرم ها نیز یکپارچه شد."
CLion 1.1 تنظیمات استایل کد نیز به همراه دارد. می توان برای اعضای کلاس، تورفتگی هایی را در نظر گرفت و دیگر ویژگی نیز مشاهده کلمات کلیدی است. می توان یک استایل کد از پیش تعریف شده  برای پیکربندی استایل کد در گوگل، گنو، Qt، K&R و غیره در نظر گرفت.
نسخه CLion1.1.1 نیز مشکلات زیر را رفع کرده است مانند:
1) متغیرها به درستی حل و فصل نشده بودند و زمانی که از قالب نام های مستعار استفاده می شد، قرمز رنگ می شدند. 2) زمانی که یک فایل C++ جدید ایجاد می شود، اگر فایل تحت بلاک های if، while و foreach در CMakeLists.txt بود، به صورت خودکار بروز نمی شد. 3) گزینه tab هوشمند در تنظیمات استایل کد، فاصله ها را به صورت صحیح به tab تبدیل نمی کند. 4)  فایل __BASE_FILE__macro  به درستی مدیریت نمی شود.
و نیز مشکل فایل های بزرگ نیز حل شده است که حال به شما اجازه می دهد تا طول فایل خود را افزایش دهید.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر