اپل به دروغ گفتن در سایر و رزولوشن صفحه نمایش آیفون متهم شد

اپل به دروغ گفتن در سایر و رزولوشن صفحه نمایش آیفون متهم شد

روز گذشته دو شاکی خصوصی، شکایتی را علیه اپل به دادگاه کالیفرنیا برده‌اند و درصدد تشکیل پرونده‌ای گروهی هستند. به اعتقاد این دو شاکی اپل درباره ابعاد صفحه نمایش و همچنین تعداد زیر پیکسل‌های گوشی‌های آیفون X، آیفون XS و آیفون XS Max به کاربران دروغ گفته است.

این دو شاکی خصوصی اپل، شکایت خود را در غالب 55 صفحه به دادگاه فرستاده‌اند. به گفته آن‌ها اپل با صرف نظر کردن از حاشیه‌های گوشی‌های آیفون جدید و ناچ بالای صفحه نمایش، اطلاعات اشتباهی را به دست کاربران رسانده ‌است. این دو نفر با این شکایت، تمام صفحه بودن نمایشگر گوشی‌های اخیر را زیر سؤال برده‌اند. اپل مدعی است که آیفون X دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی است این در حالی است که به ادعای شاکیان پرونده اخیر اپل، این گوشی دارای صفحه نمایش 5.6875 اینچی است.

مشکل جدید این شاکیان جدید به رزولوشن کمتر از حد گفته شده اپل در مورد این گوشی‌ها برمی‌گردد. اپل برای گوشی‌ آیفون X رزولوشن 2436 در 1125 را اعلام کرده است اما به اعتقاد این شاکیان اپل در هر پیکسل از سه زیرپیکسل قرمز، سبز و آبی استفاده نکرده است بلکه در هر پیکسل تنها دو زیرپیکسل استفاده شده است که باعث کاهش رزولوشن آیفون X نسبت به تصاویر تبلیغاتی شده است. حتی آن‌ها معتقدند که آیفون 8 پلاس رزولوشن بالاتری نسبت به آیفون X دارد.

البته این اولین باری نیست که چنین شکایت‌هایی علیه آیفون شده است. هزاران مشتری مختلف در ماه مارس 59 شکایت جداگانه را درباره کند شدن سرعت نرم افزارهای آیفون‌های قدیمی‌تر به دادگاه برده و به صورت جمعی شکایت داشتند. در ماه ژوئن هم اپل به دلیل شکایت دیگری که مربوط به آسیب دیدن نمایشگر اپل واچ بود مجبور به پرداخت خسارت 5 میلیون دلاری شد.

در هیچ یک از شکایت‌های صورت گرفته از اپل، این کمپانی به سرعت اظهار نظر نکرده است این بار هم به رسم همیشه اپل سکوت کرده است. بنابراین باید منتظر اظهار نظر اپل درباره این شکایت باشیم.

 

مقالات مرتبط:

قیمت آیفون X دست دوم تنها 15 درصد کم‌تر آیفون X نو است

کپی برداری از آیفون X با Zenfone 5 ایسوس

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: cnet


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mahdi

دوشنبه, 26 آذر 1397

اپل جز در بحث حریم خصوصی و امنیت که اون هم ثابت نشده ، هیچ برتری نداره و بنظرم هرچیزی که به این محبوبیت میرسه از کیفیت خودش کم میکنه

پاسخ

ثبت نظر