فیلترینگ در روزهای آینده شدیدتر خواهد شد

فیلترینگ در روزهای آینده شدیدتر خواهد شد

موضوع فیلترینگ در ایران موضوع دیرینه‌ای است که از ابتدای سال 97 و با فیلترینگ تلگرام جدی‌تر از قبل دنبال شد. بعد از فیلترینگ تلگرام، دو نسخه غیر رسمی از این پیام رسان با نام‌های هاتگرام و تلگرام طلایی (که به طلاگرام معروف است)، به دلیل شباهت به تلگرام و فیلتر نبودن، در بین ایرانیان به خوبی جا باز کردند. در اصل این دو نسخه غیر رسمی از تلگرام، پوسته‌ای از این پیام رسان بودند که برای دوران گذار از تلگرام، از فیلترینگ آن‌ها صرف نظر شده بود.

دوران گذار در اصل فرجه‌ای بود تا این دو نسخه غیر رسمی بتوانند به صورت مستقل و بدون وابستگی به تلگرام در دسترس کاربران قرار بگیرند. حالا اما به آخر آذرماه نزدیک می‌شویم و این همان مهلت نهایی است که به هاتگرام و تلگرام طلایی داده شده بود.

حالا و در این شرایط امیر ناظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در همایش آینده وب و موبایل و در توییتر خود به همین موضوع پایان مهلت این دو نسخه غیر رسمی تلگرام اشاره کرده است. به گفته او با پایان یافتن این فرصت، فیلترینگ شدیدتر خواهد شد.

با توجه به اعلام پایان فرصت مستقل شدن هاتگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) تا آخر آذرماه از پیام رسان تلگرام نتیجه گیری می‌کنم شاهد اختلالاتی برای جدی شدن فیلترینگ باشیم. فیلترینگ طی روزهای آینده سخت‌تر خواهد شد و ما هم در این موضوع نقشی نداریم. من فقط اطلاع‌رسانی می‌کنم.

توییت امیر ناظمی در خصوص شدیدتر شدن فیلترینگ

توییت امیر ناظمی در خصوص شدیدتر شدن فیلترینگ

 

اگرچه آخر آذرماه آخرین مهلتی بود که به هاتگرام و تلگرام طلایی داده شده بود اما همانطور که می‌دانید بارها مهلت این دو پیام رسان تمدید شد بنابراین با قطعیت نمی‌توان از فیلتر شدن آن‌ها صحبت کرد.

موضوع دیگری که ناظمی به آن اشاره کرده است به موضوع اینستاگرام برمی‌گردد؛ پیام رسانی که که شاید بعد از فیلترینگ تلگرام، به محلی برای فعالیت هرچه بیشتر کسب و کارها تبدیل شده بود. مدتی است که اخباری درباره فیلترینگ اینستاگرام و مجوز داشتن آن در کشور به گوش می‌رسد. حالا ناظری در خصوص فیلترینگ اینستاگرام چنین توضیح داده است:

هنوز این موضوع به تصویب مراجع مربوطه نرسیده است اما یک عده به شدت دنبال این اتفاق هستند.

 

به‌روزرسانی: 2 دی 

شوخی با وزیر ارتباطات

بعد از انتشار این خبر یک روزنامه‌نگار در توییتی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فیلترینگ شدیدتر آینده شوخی کرده و چنین تصویری را منتشر کرد که البته از سمن آذری جهرمی هم بی پاسخ نماند. توییت این روزنامه‌نگار و پاسخ آذری جهرمی چنین بود:

شوخی با وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ‌های شدید آینده 

شوخی با وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ‌های شدید آینده

 

پاسخ وزیر ارتباطات به این توییت

پاسخ وزیر ارتباطات به این توییت

 

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سید علی بهرامی

شنبه, 01 دی 1397

اینقدم فیلتر کنید تا خسته شوید منم با اینترنت ماهواره میگیرم با همین خیال خخخخخخخخخخ

پاسخ

سید علی بهرامی

شنبه, 01 دی 1397

اینقدر سایت و فیلتر کنید تا خسته شوید زندگی ایران شده فیلتر

پاسخ

mehrdad

شنبه, 01 دی 1397

مشکلی اصلی اینه که باید قیافه کسانی که این تصمیم ها رو میگیرند ببینید تا بفهمید چقدر بدبختیم که یه همچین گوشتکوبهای بیسوادی برامون تصمیم فیلتر تکنولوژی رو میگیرند

پاسخ

آشنا

شنبه, 01 دی 1397

به قول وزیر دور زدن رو به بقیه هم یاد میدیم.
از شما فیلتر از ما دور زدن

پاسخ

saeed

شنبه, 01 دی 1397

از مشتی بیکار بیسواد جز این نمیتوان انتظار داشت. التماس عقل و تفکر

پاسخ

ثبت نظر