هفت اپلیکیشن مهم برای گیمرهای کامپیوتر

هفت اپلیکیشن مهم برای گیمرهای کامپیوتر

دیگر گیمینگ به این معنی نیست که یک بازی دانلود کنید و تنهایی آن را انجام دهید، بلکه بیشتر به یک فعالیت اجتماعی، رقابتی، تبلیغاتی تبدیل شده و اپلیکیشن‌ها این تجربیات را جذاب‌تر می‌کنند.

از پلتفرم‌های جذاب گرفته تا ابزاری که باید داشته باشید، اپلیکیشن‌های مخصوص گیمرها بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده‌اند. در این مقاله چند اپلیکیشن اساسی را برای گیمرهای کامپیوتر به شما معرفی می‌کنیم. نکته بسیار خوب درمورد همه‌ی این اپلیکیشن‌ها این است که همه رایگان هستند. 

 

1- Discord

PC gaming

 

یافتن یک برنامه‎ی چت صوتی خوب و مناسب برای گیمرهای آنلاین کار دشواری است. بیشتر این پلتفرم‌ها نیاز به نام کاربری، ثبت نام و آشنایی با آن تکنولوژی دارند. 

اما Discord اوضاع را تغییر داده است. این اپلیکیشن رایگان از طریق مرورگر، اپلیکیشن دسکتاپ و موبایل قابل دسترسی است. 

امکان دعوت افراد دیگر به یک کانال از طریق لینک مخصوص، رابط کاربری ساده و میزبانی رایگان کانال، Discord را به یک گزینه‌ی مناسب برای گیمرها تبدیل کرده است. درضمن اگر دوست ندارید یک حساب کاربری داشته باشید می‌توانید به عنوان مهمان از این اپلیکیشن استفاده کنید. 

این اپلیکیشن در طول زمان پیشرفت کرده و قابلیت‌های جدید و بسیار خوبی به آن اضافه شده است. این اپلیکیشن همچنین یک گیم استور آنلاین جدید ایجاد کرده که بازی‌های خیلی خوبی را می‌توان درون آن یافت. 

دانلود

2- Steam

PC gaming

 

Steam محبوب‌ترین برنامه‌ی آرشیو گیمینگ است اما قابلیت‌هایی بسیار بیشتر از گیمینگ آنلاین و آرشیوهای فضای ابری دارد. از طریق این اپلیکیشن شما می‌توانید به دوستانتان متصل شده، موفقیت‌هایتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و با هم بازی کنید. 

قابلیت In-home streaming نیز یکی از چیزهایی است که گیمرها را حسابی هیجان زده می‌کند. 

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا از طریق یک کامپیوتر دیگر روی شبکه خانه، مثل لپ‌تاپ، بازی‌هایی را انجام دهید که روی کامپیوتر اصلی شما قرار دارند. 

قسمت توصیه‌ها، چت، نظردهی درمورد بازی‌ها و خیلی چیزهای دیگر از قابلیت‌های بسیار خوب این اپلیکیشن هستند. 

دانلود

3- Parsec

Parsec یک اپلیکیشن گیمینگ آنلاین است که به شما اجازه می‌دهد بازی‌های co-op را به صورت آنلاین با دوستانتان بازی کنید. پلتفرم فضای ابری گیمینگ به کاربران اجازه می‌دهد تا گیم‌ها را روی کامپیوتر خود میزبانی کنند. شما می‌توانید از این قابلیت برای بازی‌های آنلاین در خانه و یا مولتی پلیر با دوستان و یا دیگر کاربران Parsec استفاده کنید. 

شما همچنین می‌توانید با Parsec بازی‌های مولتی پلیر را انجام دهید که همه آن را روی کامپیوتر خود ندارند. تا زمانی که کامپیوتر میزبان بازی را دارد و قابلیت مولتی پلیر محلی فعال است هرکسی که از Parsec استفاده کند می‌تواند وارد بازی شود. 

دانلود

 

4- OBS Studio

PC gaming

 

OBS Studio یکی از اپلیکیشن‌های خیلی محبوب در بین گیمرهای تازه‌کار است. این نرم‌افزار نه تنها به رایگان موجود است بلکه تازه‌کارها خیلی راحت از آن سر در می‎آورند. 

این برنامه، وقتی در حال بازی هستید، صفحه نمایش، ورودی و خروجی صدا را ضبط می‌کند. سپس نه تنها به شما نشان می‌دهد که در بازی چه می‌گذرد بلکه می‌توانید با استفاده از میکروفون خودتان روی آن صداگذاری کنید. 

OBS Studio قابلیت‌های دیگری نیز دارد. برای مثال می‌توانید برای آموزش یک چیز صفحه کامپیوتر خود را ضبط کنید. 

برخلاف ظاهر ساده این نرم‌افزار ابزاری بسیار قوی است. شما می‌توانید از آن برای پخش آنلاین ویدئو، ضبط بازی برای یوتیوب و یا ضبط کلیپ برای به اشتراک گذاری با نزدیکانتان استفاده کنید. 

دانلود

5- Twitch

اپلیکیشن دسکتاپ Twitch قابلیت‌های بسیار خوبی برای گیمرها دارد. 

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این اپلیکیشن اد-آن گیم و ادغام آن با CurseForge است. Twitch مانند یک هاب مرکزی عمل می‌کند که از طریق آن شما می‌توانید حالت‌های مختلف بازی‌هایی مثل Minecraft یا World of Warcraft را مدیریت کنید. 

اپلیکیشن دسکتاپ Twitch قابلیت‌های اجتماعی مختلفی مثل میزبانی یک گروه، لیست دوستان و ویدئو چت دارد. مانند دیگر اپلیکیشن‌ها در این لیست، این اپلیکیشن نیز روز به روز درحال پیشرفت است و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. 

دانلود

6- Razer Cortex

PC gaming

 

درحالی که بسیاری از گیمرها سخت‌افزار خود را در طول سال‌ها ارتقا می‌دهند اما خیلی‌ها هم هستند که توانایی خرید آخرین مدل قطعات را ندارند. به همین دلیل نرم‌افزار بهینه سازی گیم می‌تواند خیلی کاربردی باشد. یک نرم‌افزار خوب می‌تواند کاری کند تا شما نهایت استفاده را از سخت‌افزار خود ببرید. 

Razer Cortex به چندین روش این کار را انجام می‌دهد. قابلیت بهینه سازی گیم منابع سیستمی و رم دستگاه شما را خالی می‌کند تا حافظه بیشتری به گیم اختصاص یابد. این قابلیت همچنین سیستم شما را دیفرگمنت (defragments) می‌کند تا برنامه‌ها و سیستمتان بهینه سازی شود. 

وقتی که شما شروع به بازی می‌کنید این قابلیت‌ فعال می‌شود. وقتی که بازی را ترک کنید تنظیمات کامپیوتر به حالت اول خود باز می‌گردد. خودکار بودن این اپلیکیشن باعث شده که استفاده از آن بسیار ساده باشد. 

دانلود

7- MSI Afterburner

PC gaming

 

برای گیمرهایی که دوست دارند کنترل بیشتری روی عملکرد کامپیوتر خود داشته باشند MSI Afterburner ابزاری بسیار مهم است. این نرم‌افزار رایگان ابزاری برای اورکلاک کردن کارت گرافیک است و مخصوص کسانی است که دوست دارند به تنظیمات GPU خود دسترسی ساده‌تری داشته باشند. تنها مشکل اینجاست که فقط در بعضی از کارت گرافیک‌ها امکان اورکلاک کردن کارت گرافیک وجود دارد. 

MSI Afterburner همچنین دارای ابزار اسکن است که امکان بهینه سازی سیستم را برای شما فراهم می‌کند. امکان مرور دقیق و تنظیم دقیق سیستم بهترین قابلیت‌های این نرم‌افزار هستند. این برنامه همچنین دارای قابلیت ردیابی دمای سخت‌افزار، تنظیمات فن و به طور کلی بررسی سیستم در حال بازی است. 

دانلود

چرا گیمینگ با کامپیوتر بهتر است؟ 

این اپلیکیشن‌ها تنها دلیلی نیست که بسیاری از گیمرها کامپیوتر را به عنوان پلتفرم اصلی گیمینگ ترجیح می‌دهند. دراصل عوامل زیادی وجود دارد که مردم را ترغیب می‌کند تا به جای کنسول از کامپیوتر استفاده کنند. 

 

مقالات مرتبط:

به هفت دلیل کامپیوتر گیمینگ از کنسول بهتر است

مروری بر دنیای گیمینگ در سال 2018

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر