شروع سال 2019 و یک رسوایی برای هواوی

شروع سال 2019 و یک رسوایی برای هواوی

هواوی مدتی است که موفق شده است تا جایگاه دومین کمپانی تولیدکننده گوشی‌ در جهان را با پشت سر گذاشتن اپل به دست بیاورد. حالا تبریک سال نو این کمپانی با یک گوشی آیفون بازتاب خبری شدیدی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت که نهایتا به تنبیه کارمندانی منجر شد که این اشتباه را انجام داده بودند.

داستان از این قرار بود که در اولین روز سال 2019، هواوی در توییتر خود تبریک سال نو را طی پستی منتشر کرد اما این پست با یک گوشی آیفون ارسال شده بود و زیر پست عبارت send by iphone نوشته شده بود. این توییت با متن زیر منتشر شده بود و در زمان اندکی بیش از 8000 بار بازدید و 600 لایک گرفت:

تبریک سال نو ما در هواوی را پذیرا باشید. ما امسال عزممان را جزم کرده‌ایم تا دلایل بیشتری برای ارتباط شما با آن‌ها که دوستشان دارید ارائه کنیم.

توییت هواوی برای تبریک سال 2019 با گوشی آیفون ارسال شده

توییت هواوی برای تبریک سال 2019 با گوشی آیفون ارسال شده 

 

اگرچه این پیام به سرعت از توییتر حذف شد اما اسکرین شات‌های گرفته شده به همان سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و رسوایی را برای هواوی به دنبال داشت.

بعد از این اتفاق چن لیفانگ، رئیس هیئت مدیره هواوی در یک گزارش اعلام کرد که این اتفاق به برند هواوی خسارت وارد کرده است. وی در همین گزارش دلیل ارسال توییت از طریق آیفون را چنین توضیح داده است:

این اتفاق زمانی افتاده است که Sapient، شرکتی که شبکه‌های اجتماعی هواوی را مدیریت می‌کند، مشکلاتی در اتصال به VPN در سیستم‌های دسکتاپ خود داشته است. همین مسئله باعث شده است تا کارمند این بخش با استفاده از آیفون و در نیمه شب و همزمان با نو شدن سال، توییت را ارسال کند.

در نتیجه دو کارمندی که دلیل این اشتباه بوده‌اند از سمت هواوی تنبیه شده، رتبه آن‌ها در شرکت تنزل پیدا کرده و حدود 728 دلار از حقوق آن‌ها کم شده است.

هواوی مدت‌هاست که تلاش می‌کند جایگاه دومی را که دست آورده است را همچنان حفظ کند از این رو همواره در حال رونمایی از گوشی‌های مختلف است. جالب اینجاست که هواوی تا حد زیادی موفق هم بوده زیرا در سال 2018 موفق شده بیش از 200 میلیون گوشی را به فروش برساند. حالا اما این اتفاق و انتشار شدید آن در شبکه‌های مجازی برای هواوی یک اتفاق بد در آغاز سال 2019 است. با این اوصاف سال 2019 با یک رسوایی و تخریب برند هواوی و همچنین کاهش چشمگیر حقوق دو کارمند خاطی برای کمپانی هواوی آغاز شده است. باید منتظر ادامه سال باشیم تا ببینیم هواوی همچنان می‌تواند اپل را مغلوب خود نگه دارد یا خیر.

 

بیشتر بخوانید:

خواسته جدید آمریکا: از محصولات هواوی استفاده نکنید

هواوی میت 20 و میت 20 پرو، پرچمداران 2018 هواوی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز رونمایی شدند

​​​​​​​

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر