ایرداتز پرو؛ هدفون بی سیم شیائومی در رقابت با ایرپاد اپل رونمایی شد

ایرداتز پرو؛ هدفون بی سیم شیائومی در رقابت با ایرپاد اپل رونمایی شد

ایرداتز پرو؛ هدفون بی سیم شیائومی در رقابت با ایرپاد اپل رونمایی شد. شیائومی در این هدفون بی سیم ایردات و کمبودهای ایرپاد اپل را برطرف کرده است با قیمتی حدود یک سوم.

شیائومی که خود را اپل چین می‌نامد، بالاخره هدفون بی سیم خود را با نام ایرداتز پرو (AirDots Pro) و در رقابت با ایرپاد اپل رونمایی کرد. مسئله اینجاست که قیمت این محصول مانند همه محصولات شیائومی، بسیار ارزان قیمت‌تر از ایرپاد اپل هست. با فیسیت همراه باشید تا ایرداتز پرو شیائومی را با هم بررسی کنیم و مقایسه‌ای بین هدفون بی سیم Airpods و ایرداتز پرو شیائومی داشته باشیم.

 

ایرداتز پرو

هدفون بی سیم جدید شیائومی از نظر طراحی بسیار شبیه به ایرپاد اپل است. بهترین ویژگی این هدفون بی سیم عملکرد مستقل هر یک از گوشی‌هاست. درواقع هر یک از گوشی‌های این ایرداتز پرو (AirDots Pro) بدون اینکه روی کیفیت صدا تأثیر منفی داشته باشند، می‌توانند به صورت مستقل کار کنند.

شیائومی برای بهبود پاسخ فرکانسی، هر یک از گوشی‌های این هدفون بی سیم را علاوه بر دیافراگم تیتانیومی به درایور 7 میلی‌متری بور- نئودیمیم- آهنی (neodymium iron boron) مجهز کرده است.

یکی از خوبی‌های هدفون بی سیم شیائومی، شارژ شدن کامل تنها در مدت یک ساعت است و بهتر اینکه با هر بار شارژ کامل می‌توانید برای مدت 10 ساعت از این هدفون‌ها استفاده کنید.

ایرداتز پرو شیائومی

 

ایرداتز پرو شیائومی در مقایسه با ایرپاد اپل

ظاهر ایرداتز پرو شیائومی شباهت زیادی به ایرپاد اپل دارد اما در هدفون بی سیم Airpods اپل زوایا کاملاً از بین رفته‌اند و گوشی‌ها شکلی دایره‌وار دارند. این در حالی است که پشت گوشی‌های این هدفون شیائومی حالت کاملاً تختی را می‌بینیم.

هدفون بی سیم شیائومی که تنها 5.8 گرم وزن دارد، با انواع دستگاه‌های اندروید، iOS و حتی دستگاه‌های ویندوزی هم سازگار است. این در حالی است که ایرپاد اپل 46 گرم وزن دارد و تنها با دستگاه‌های آیفون، مک، آیپد و آیپاد سازگار است.

از جمله دیگر تفاوت‌های ایرداتز پرو شیائومی می‌توانیم به قابلیت حذف نویز صوتی در حین تماس اشاره کنیم. این در حالی است که هدفون بی سیم Airpods اپل از این قابلیت بهره نمی‌برد بنابراین در مکان‌های که سر و صدای زیادی وجود دارد مانند مراکز خرید، حین تماس صدا با نویز ارسال می‌شود.

شیائومی در ایرداتز پرو یکی از عمده‌ترین ایرادات ایرپاد را برطرف کرده است. ایرپاد هیچ دکمه‌ای برای کنترل موسیقی و یا تماس ندارد. در ایرپاد مجبورید برای این کار از سیری استفاده کنید و یا مستقیماً از آیفون استفاده کنید. این در حالی است که ایرداتز پرو شیائومی از کنترل لمسی برای کنترل موسیقی و تماس و... بهره می‌برد.

اگر از همه تفاوت‌های ایرداتز پرو با ایرپاد اپل را کنار بگذاریم، نمی‌توانیم از بحث قیمت صرف نظر کنیم. در حال حاضر هدفون بی سیم Airpods اپل حدود 154 دلار (حدود 2 میلیون‌ تومان) قیمت دارد این در حالی است که ایرداتز پرو شیائومی تنها 60 دلار قیمت دارد، چیزی حدود یک سوم هدفون بی سیم اپل.

ایرداتز پرو شیائومی در مقایسه با ایرپاد اپل

ایرداتز پرو شیائومی در مقایسه با ایرپاد اپل

 

شیائومی در نظر دارد تا هدفون بی سیم جدیدش را با قیمت 60 دلار و از 11 ژانویه یعنی از 21 دی ماه راهی بازار کند.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین هدفون‌های بی سیم 2018

رایج ترین مشکلات هدفون‌ های بی‌ سیم و شیوه رفع آن ها

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.   

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر