هشت عادت مهم برای کسانی که می‌خواهند با اینترنت پول دربیاورند

هشت عادت مهم برای کسانی که می‌خواهند با اینترنت پول دربیاورند

شاید شما هم اکنون یک کار دیگر دارید اما دوست دارید کار آنلاین داشته باشید، خانه‌دار هستید و دوست دارید برای خودتان کسب درآمد کنید درحالی که به کارهای خانه می‌رسید و یا دانشجویید و نمی‌توانید هرروز سرکار بروید. چه چیزی بهتر از این که رئیس خودتان باشید و مجبور نباشید فضای سنگین شرکت‌ها را تحمل کنید؟ البته آنلاین کار کردن همه‌اش هم خوش گذرانی نیست چرا که در بیشتر مواقع شما خودتان هستید و خودتان و همه‌ی مسئولیت و زحمت با خودتان است. در این مقاله چند روش و اپلیکیشن به شما معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید عادت‌های لازم و مفید، از نظر خواب، سلامتی، کار و مسائل مالی را در خود تقویت کنید تا بتوانید در کار آزاد آنلاین خود موفق باشید. 

 

1- به موقع از خواب بیدار شوید 

صبح زود بهترین موقع برای کارهایی است که به تمرکز بالا لازم دارد. درنتیجه اگر می‌توانید خودتان صبح زود از خواب بیدار شوید که خیلی خوب است اما اگر با این موضوع مشکل دارید می‌توانید از اپلیکیشن‌های تنظیم خواب استفاده کنید. اپلیکیشن‌هایی مثل Sleep Cycle به شما این امکان را می‌دهند تا شب‌ها بهتر خوابیده و صبح‌ها سرحال‌تر از خواب بیدار شوید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا ساعت زیستی و وضعیت خواب خود را کنترل کنید. Sleep Cycle با استفاده از تحلیل صدا وضعیت شما را در تخت ردیابی می‌کند. 

فریلنسر

 

این اپلیکیشن حالت بیدارباش را بیست دقیقه پیش از بیدار کردن شما شروع می‌کند. سپس سبک‌ترین حالت خواب شما را تشخیص داده و وقتی که به آن حالت رسیدید بیدارتان می‌کند. تنها کاری که باید بکنید این است که گوشی را روی یک میز کنار تخت قرار داده و حواستان باشد که جلوی میکروفون گرفته نشود. اپلیکیشن Sleep Cycle با استفاده از شتاب‌سنج حرکات شما را شناسایی کرده و با استفاده از میکروفون صدا را تحلیل می‌کند. 

iOS/اندروید

2- برای روز خود برنامه‌ریزی کنید 

برای همه‎ی ما پیش می‎آید که از خواب بیدار شویم و وظایف و مسئولیت‌هایی که در آن روز داریم حسابی ما را کلافه کند. بهترین راه برای رهایی از این حس این است که برای روز خود برنامه داشته باشید. شاید در ابتدا پیش رفتن طبق برنامه سخت باشد اما پس از مدتی آنقدر به آن عادت خواهید کرد که بدون برنامه نمی‎توانید زندگی کنید. 

فریلنسر

 

با استفاده از اپلیکیشن  Asana شما نه تنها می‌توانید وظایف را تعریف کنید بلکه می‌توانید آن‌ها را با یک شرکت یا فردی دیگر به اشتراک بگذارید. خوبی این قابلیت در این است که می‎دانید همه‎ی کسانی که با آن‎ها کار می‎کنید در چه وضعیتی قرار دارند و کار خود را تا چه حد پیش برده‎اند. درضمن با استفاده از صندوق پستی از پیش‎روی کارها و تمام شدن آن‌ها باخبر می‎شوید. اگر به دنبال یک جایگزین هستید می‎توانید از Plan. استفاده کنید. این اپلیکیشن با اسلک، تقویم گوگل، JIRA و گیت‎هاب همگام‌سازی می‌شود. 

iOS/اندروید

3- زمان خود را ردیابی کنید 

به عنوان یک فریلنسر شما خودتان مسئول ضرب‌العجل‌ها و برنامه‌های کاری خود هستید. شرکت وشرکلود تحقیقی روی 1989 کارمند در انگلیس انجام داده و به این  نتیجه رسیده که یک کارمند معمولی به طور کلی در یک روز کاری هشت ساعته تنها دو ساعت و پنجاه و سه دقیقه بازدهی دارد. 

فریلنسر

 

یک اپلیکیشن خوب برای مدیریت زمان  Toggl است که به شما این امکان را می‌دهد تا زمان صرف شده برای هر کار یا پروژه را ضبط کنید. آخر یک روز یا یک ماه این اپلیکیشن کل زمانی که برای یک پروژه‌ی خاص صرف شده را به شما گزارش می‌دهد. Toggl همچنین به شما می‌گوید که ساعت کاری شما چقدر بوده و چقدر خوب زمان خود را مدیریت کرده‎اید. 

iOSاندروید

4- نگذارید چیزی حواستان را پرت کند 

وقتی که کاری مهم انجام می‌دهیم حواس‌پرتی و تنبلی همیشه برای ما کمین کرده‎اند. مغز انسان همیشه آماده‎ی به تعویق انداختن کارها و پرداختن به چیزهای ساده و بی اهیمت است. درنتیجه شما به راحتی ممکن است ساعت‌ها را صرف مشاهده‎ی ویدئوی گربه‎های بامزه یا سریال‎های طولانی کنید. درضمن همیشه شبکه‎های اجتماعی نیز آماده‎ی به هم زدن تمرکز ما هستند. 

فریلنسر

 

RescueTime یک برنامه مدیریت زمان بسیار خوب است. با وجود حواس‌پرتی‌های زیاد در دنیای کاری دیجیتال خوب است از ابزاری مثل  Rescue Time استفاده کنید. بهترین چیز درمورد این اپلیکیشن این است که به صورت خودکار کار می‌کند و زمانی که شما در اپلیکیشن‌های مختلف صرف می‌‎کنید را ضبط می‌کند. RescueTime همچنین یک حالت تمرکز دارد که هر راهی را برای حواس‌پرتی در زمان کار مسدود می‌کند. RescueTime Lite رایگان است اما نسخه‎ی پرمیوم آن تنها نسخه‌ی آزمایشی 14 روزده دارد. 

دانلود

5- حرکت کنید

ساعت‌های طولانی پشت میز به هرحال اثر منفی خود را روی سلامتی شما خواهد گذاشت. پزشکان توصیه می‌کنند که کسانی که پشت میز کار می‌کنند طی فواصل زمانی خاص باید از جای خود بلند شده و ورزش کنند. بهترین کار این است که هر چند ساعت یک بار بلند شده و یک ورزش سبک انجام دهید. اپلیکیشن Sedentary alarm شما را مجبور می‌کند تا بلند شوید و هنگام کار یک تکان به خودتان بدهید. 

فریلنسر

 

Standup به شما کمک می‌کند تا هنگام کار خود در فاصله‌های زمانی مشخص بلند شده و استراحت کنید. درضمن این اپلیکیشن به شما می‌گوید که چه زمانی را در طول روز کار کرده‌اید. این اطلاعات همه با هم ترکیب شده و هر یک هفته یک‌بار گزارش آن به شما داده می‌شود. 

اندروید/iOS

6- حساب مالی را برای خود راحت کنید 

جنبه مالی کار آزاد شاید سخت‌ترین آن باشد. به عنوان یک فریلنسر شما باید احتمالات زیادی را درنظر بگیرید و حسابدار خودتان شوید. Invoice سندی است که برای مشتریان شما فرستاده شده و برای خدماتتان از آن‌ها درخواست هزینه می‌کند. علاوه بر آن invoice دارای صورتحساب گزینه‌ای برای سرویس‌ها و مواردی است که مشتری باید برای آن پول بپردازد. البته به جز اپلیکیشن Invoice Simple شما می‌توانید از گوگل شیت یا موارد مشابه استفاده کنید. درضمن نمونه‌های simple invoice رایگان زیادی روی اینترنت موجود است. 

فریلنسر

دانلود

7- پول خود را مدیریت کنید 

برای بسیاری از فریلنسرها پیش می‌آید که حساب پول خود را از دست می‌دهند و در نهایت ورشکست می‌شوند. اپلیکیشن Cash Flow app ابزار بسیار خوبی برای مدیریت پول است. شما می‌توانید در این اپلیکیشن پول دریافتی و خرج خود را یادداشت کنید. اپلیکیشن Cash Flow منبع درآمد و هزینه‌ها را در دسته‌ بندی‌های مشخص و جداگانه قرار می‌دهد. 

فریلنسر

 

iOSاندروید

8- روی مخارج خود نظارت داشته باشید 

در هر تجارتی حساب و کتاب مالی در اولویت قرار داد و کار آزاد نیز از این قانون مستثنا نیست. یک اپلیکیشن خوب البته برای گوشی آفون استفاده از Expense Manager است. با این اپلیکیشن می‌توانید تمام مخارج خود را مدیریت کنید. درضمن می‌توانید برای خود یک بودجه مشخص کنید و هرطور شده از آن بیشتر خرج نکنید. 

 

فریلنسر

iOS

کار و درآمد خود را مدیریت کنید 

اپلیکیشن‌هایی مثل  Cash Flow و Expense Management برای مدیریت مسائل مالی به شما کمک می‌کنند. اما مدیریت زمان و سلامتی بسیار مهم‌تر از مسائل مالی هستند. شما باید بفهمید که چه چیزی برای شما بهتر است و بر اساس آن برنامه خود را تنظیم کنید. 

 

از دست ندهید:

آموزش SQL، زبانی برای استفاده از پایگاه داده (بخش دوم- ایجاد پایگاه داده و جدول)

دوربین سلفی دوگانه؛ ویژگی فاش شده درباره گلکسی اس 10 پلاس

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر