توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز10 موبایل در پایان سال 2019

توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز10 موبایل در پایان سال 2019

ویندوز10 موبایل دیگر به آخر کار خود رسیده‌است. شرکت مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی این سیستم عامل در تاریخ 10 دسامبر 2019 به پایان خواهد رسید. این شرکت در سال 2017 به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر پرونده‌ی این سیستم عامل بسته شده‌ است. در این تاریخ مشاور رئیس مایکروسافت طی توییتری اعلام کرد که دیگر قابلیت و سخت‌افزار جدید برای ویندوز10 موبایل منتشر نخواهد شد. در نتیجه نسخه‎ی  version 1709 که در آن زمان منتشر شد آخرین نسخه‎ی این سیستم عامل بود. 
با آن که گوشی‌های ویندوز10 طرفداران زیادی پیدا نکرد و فروش کمی داشت اما معاون شرکت مایکروسافت اعلام کرد که دلیل خداحافظی با ویندوز10 موبایل کمبود اپلیکیشن است که دلیل مسخره‎ای است چرا که به خاطر تعداد کم کاربران شرکت‌های کمی اقدام به ساخت گوشی‌های مایکروسافت کردند. هم اکنون مایکروسافت آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی برای این سیستم عامل منتشر می‌کند اما در دسامبر یا آذر سال دیگر این پشتیبانی‌ها نیز به طور کامل به پایان خواهد رسید. مایکروسافت رسماً اعلام کرد که :« به کاربران پیشنهاد می‌کنیم تا پس از این از دستگاه‌های اندروید و iOS استفاده کنند.» 
البته این اقدام با اهداف مایکروسافت هماهنگ است چرا که این شرکت قصد دارد اپلیکیشن و سرویس‌های موفق برای پلتفرم‌های اندروید و iOS تولید کند. شرکت مایکروسافت در این زمینه گفت :« هدف ما این است که کاری کنیم تا هر فرد و یا شرکتی در دنیا چیزهای بیشتری به دست آورد. به همین دلیل قصد داریم اپلیکیشن‌های موبایل خود را روی این پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها پشتیبانی کرده و ارتقا دهیم.» 
وقتی که پشتیبانی مایکروسافت پایان یابد دیگر سرویس‌ها مثل بکاپ خودکار و دستی دستگاه نیز پایان خواهد یافت. سرویس‌های دیگر مثل آپلود عکس و ریستور دستگاه با استفاده از بکاپ‌های قدیمی ممکن است تا 10 مارس  2020 (19 آذر 1399) کار کنند اما پس از آن هر پشتیبانی متوقف خواهد شد. درضمن پشتیبانی برای بعضی از گوشی‌ها زودتر پایان خواهد یافت. برای مثال گوشی‌های لومیا 640 ایکس ال تنها تا نسخه 1703 ویندوز10 موبایل آپدیت شدند و پشتیبانی آن‌ها در تاریخ 11 ژوئن 2019 ( 21 خرداد 1398) پایان خواهد یافت. 

از دست ندهید:

مایکروسافت: پشتیبانی امنیتی ویندوز7 سال دیگر به پایان خواهد رسید

چرا CES 2019 تقریباً به صورت کامل به لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی اختصاص داشت؟

گوگل کروم‌بوک چیست؟ چرا انقدر محبوب است؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر