هتلی عجیب که کارمندان رباتی‌اش را اخراج کرد

هتلی عجیب که کارمندان رباتی‌اش را اخراج کرد

هتل Henna-na در ژاپن نیمی از کارمندان رباتی خود را اخراج کرد تا انسان‌ها را جایگزین کند.

ربات‌ها این روزها بسیار هوشمندتر و جذاب‌تر از قبل شده‌اند. در کنار این دنیای جذاب، یک نگرانی بزرگ هم وجود دارد، از دست دادن شغل. حالا اما به نظر می‌رسد که این روند کاملاً برعکس شده است. ماجرا از این قرار است که هتلی در ژاپن بیش از نیمی از ربات‌های خود را اخراج کرده است!

یکی از هتل‌های جذاب اما عجیب دنیا، هتلی در ژاپن با نام Henn-na است. جذابیت این هتل، استخدام ربات‌هایی است که امور مختلف هتل مانند حمل بار مسافران، پاسخ‌گویی به سؤالات آن‌ها و... را انجام می‌دهند. حالا به نظر می‌رسد که این ربات‌ها آن‌طور که باید عملکرد خوبی نداشته‌اند چراکه مدیر این هتل از خرابکاری‌های ربات‌ها خسته شده و آن‌ها را اخراج کرده است و حالا تصمیم دارد  انسان‌ها را به جای این ربات‌ها به سر کار بیاورد.

هتل Henn-na، هتلی با کارمندان رباتی

هتل Henn-na، هتلی با کارمندان رباتی

 

یکی از ربات‌هایی که شغلش را در این هتل از دست داده چوری نام دارد. این ربات که مانند دستیارهای صوتی همچون الکسا و گوگل اسیستنت، باید بتواند به سؤالات مشتریان هتل جواب بدهد، به دلیل عملکرد نامناسبش از هتل اخراج شده است. همچنین مدیر این هتل تصمیم گرفته که انسان‌ها را جایگزین ربات‌های حمل بار کند زیرا انسان‌ها در شرایط مختلف آب و هوایی مانند شرایط بارانی عملکرد بهتری دارند.

مسئله اینجاست که هتل Henn-na محبوبیت و معروفیت خود را مدیون همین استفاده از ربات‌هاست. بنابراین حذف ربات‌ها بی‌شک به معروفیت این هتل ضربه خواهد زد. بنابراین باید منتظر ارائه ویژگی‌های دیگری از سوی مدیران این هتل باشیم تا دوباره بتوانند طرفداران خود را جذب کنند.

 

نگرانی درباره جایگزینی ربات‌ها به جای انسان‌ها

جایگزین شدن ربات‌ها در مشاغل به جای انسان‌ها، نگرانی است که سال‌هاست شاهد آن هستیم. این اتفاق از منظر کارفرمایان اتفاقاً موضوع خوبی است زیرا هزینه‌های بیمه، سنوات، حقوق، مسائل ایمنی و... به طور کلی از بین می‌رود و تنها هزینه خرید و نگهداری ربات‌ها مطرح است. در کنار کاهش این هزینه‌ها، ربات‌ها برخی کارها مانند سر هم کردن قطعات و کارهایی که قابل برنامه‌ریزی است را به خوبی انجام می‌دهند و احتمال خطا در آن‌ها به مراتب پایین‌تر است. اما اگر از دید نیروهای انسانی به ماجرا نگاه کنیم، تعداد زیادی از مشاغل به کلی حذف می‌شوند و به این ترتیب در ازای سود عده‌ای معدود کارفرما، تعداد زیادی از افراد بدون شغل می‌مانند.

 

نظر شما درباره موضوع جایگزینی ربات‌ها به جای انسان‌ها چیست؟ مزایا و معایب این اتفاق از نظر شما چیست؟ نظراتتان را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:

ربات نانوا، بخشی جذاب از نمایشگاه CES 2019 که جایگزین انسان‌هاست

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: digitaltrends


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر