خانواده فیسبوک؛ واتساپ، اینستاگرام و مسنجر ادغام می‌شوند

خانواده فیسبوک؛ واتساپ، اینستاگرام و مسنجر ادغام می‌شوند

فیسبوک، مسنجر، واتساپ و اینستاگرام بی‌شک پرطرفدارترین برنامه‌های شبکه‌ اجتماعی و مسنجر در سراسر دنیا هستند و جالب اینکه هر سه متعلق به فیسبوک هستند. حالا به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در نظر دارد این سه برنامه محبوب را ادغام کند.

ادغام این سه برنامه به معنای از بین رفتن هر کدام به صورت مجزا نیست بلکه قرار است همچنان هر سه به صورت مستقل در دسترس کاربران باشند اما زودی قرار است بتوانیم از هر کدام از این پلتفرم‌ها، به اکانت‌های دو برنامه‌های دیگر هم پیام بدهیم.

شاید این ادغام در نگاه اول ساده به نظر برسد اما بنا به گزارش نیویورک تامیز این کار به تنظیمات مجددی نیاز دارد که هزارن کارمند فیسبوک را درگیر خواهد کرد.

مارک زاکربرگ تصمیم دارد تا پایان سال 2019 و یا اوایل سال 2020 هر سه این برنامه‌ها به صورت رمزگذاری سر تا سری (end-to-end) کار کنند. البته در حال حاضر واتساپ به صورت پیش فرض از رمز گذاری end-to-end در چت‌ها استفاده می‌کند اما در مسنجر خودتان باید این حالت را انتخاب کنید.

هدف فیسبوک مشخص است، ایجاد بهترین تجربه در استفاده از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی. به اعتقاد فیسبوک مردم به دنبال سرعت، سادگی، اطمینان و حریم خصوصی هستند. بنابراین فیسبوک هم در تلاش است تا محصولی را ارائه دهد که در ابتدا کاملا از رمزگذاری end-to-end بهره ببرد و حریم خصوصی کاربران را تامین کند. همچنین با ادغام این سه برنامه دسترسی کاربران به دوستانشان را ساده‌تر از همیشه کند.

به هر ترتیب باید تا زمانی که فیسبوک اعلام کرده است منتظر بمانیم تا نتیجه این ادغام را ببینیم. نظر شما در این باره چیست؟

 

بیشتر بخوانید:

هشتگ داغ مجازی؛ چالش عکس 10 سال، یک چالش معمولی یا ترفندی برای جمع آوری داده کاربران برای تشخیص چهره

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mahdi_sbi

یک‌شنبه, 07 بهمن 1397

کار فوق العاده سختی رو در پیش رو داره ولی اگر موفق بشه، هیچکس نمیتونه باهاشون مقابله کنه و امنیت اطلاعات به شدت بالا میره و سرعت کاربران
البته توی ایران شاید بهونه کنن و فیلتر!!! :)

پاسخ

ثبت نظر