نرخ پهنای باند در سال 98 گران نمی‌شود

نرخ پهنای باند در سال 98 گران نمی‌شود

افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی همراه طی چند ماه اخیر، موضوعی بود که وزیر ارتباطات پیگیرش شد و با همین پیگیری باعث شد با ثابت ماندن قیمت، 10 درصد حجم بیشتری به کاربر داده شود. ضمناً بنا شد تا با کنترل هزینه‌ها، شاهد کاهش قیمت باشیم.

حالا صداق عباس شاهکوه، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام کرده است که برای کاهش تعرفه‌ها باید میزان هزینه و درآمد اپراتورها بررسی شود و سپس درباره کاهش قیمت تصمیم‌گیری شود. او با اشاره به این موضوع که در سال‌های اخیر تعرفه پهنای باند روند کاهشی را پیموده است چنین اعلام کرد:

بنا نداریم در سال 98 نرخ پهنای باند اینترنت را افزایش دهیم.

بنا به صحبت‌های مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت نرخ پهنای باند در سال 96 با کاهش 25 درصدی همراه بوده است. همچنین در سال 97 هم در ماه شهریور شاهد کاهش 18 درصدی هزینه اپراتورها بوده‌ایم که دلیل آن اصلاح مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات بر مبنای محاسبه پیک ترافیک اینترنت بوده است. درواقع تا قبل از این اصلاحات مصرف پهنای باند برای هر پیک ترافیک در هر شهر محاسبه می‌شد اما بعد از این اصلاح مصرف پهنای باند به صورت یک جا محاسبه و همین باعث کاهش هزینه اپراتورها شد. حالا صداق عباس شاهکوه اعلام کرده است که در سال آینده هم با توجه به وضعیت درآمدی، اصلاحاتی روی نرخ پهنای باند صورت خواهد گرفت:

برای سال آینده نیز پس از گذشت چند ماه اول سال و متناسب با وضعیت درآمدی، اصلاحاتی روی نرخ پهنای باند خواهیم داشت و هرچه اپراتورها از شبکه زیرساخت ارتباطی کشور بیشتر استفاده کنند، طبیعتاً کاهش تعرفه را در زمینه پهنای باند خواهیم داشت.

البته باید بدانید که تعرفه پهنای باندی که عباس شاهکوه از آن صحبت کرده است، به اپراتورهای ارتباطی مربوط است اما با کاهش این تعرفه‌ها، هزینه اپراتورها کاهش پیدا می‌کند بنابراین اپراتورها می‌توانند قیمت نهایی مصرف کننده را کاهش دهند.

با این وجود باید صحبت‌های قبلی وزیر ارتباطات را هم در نظر بگیریم، پیش‌تر وزیر ارتباطات در صحبت‌های انتقادی گفته بود که اگرچه هزینه خدماتی که به اپراتورها ارائه می‌شود کاهش داشته اما تعرفه آن‌ها برای کاربران افزایش داشته است. حتی آذری جهرمی بابت تبلیغات اپراتورها در تلویزیون و هزینه 200 میلیارد ریالی آن هم انتقاد داشت . معتقد بود که این هزینه نباید از جیب مردم پرداخته شود.

 

در ایران چه می‌گذرد:

حجم بسته‌های اینترنت، با ثابت ماندن قیمت، 10 درصد افزایش یافت

حذف مدرک تحصیلی و سن از پروسه استخدام؛ منفعت کارجویان و یا صندوق بازنشستگی؟!

انتقاد شدید رئیس جمهور از داستان فیلترینگ

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mohsen

سه‌شنبه, 09 بهمن 1397

گران نشدن اینترنت در سال 98 ؟مگه میشه
فکرگنم داره از افعال معکوس استفاده میکنه!

پاسخ

ثبت نظر