چگونه با استفاده از بلوتوث، گوشی را به کامپیوتر متصل کنیم؟

چگونه با استفاده از بلوتوث، گوشی را به کامپیوتر متصل کنیم؟

بلوتوث یک تکنولوژی کوتاه برد است که انتقال داده را بین چند دستگاه بسیار ساده می‎کند. بیشتر کامپیوترها و تقریباً همه‎ی گوشی‌ها بلوتوث دارند. این تکنولوژی پرسرعت و با ثبات است و باتری کمی مصرف می‎کند. اگر خیلی از این تکنولوژی استفاده نمی‎کنید چیز خیلی خوبی را از دست داده‎اید. یکی از بهترین قابلیت‎های بلوتوث این است که می‎توانید به سادگی گوشی خود را به کامپیوتر خود متصل کنید. 


چرا از کابل برای اتصال گوشی به کامپیوتر استفاده نکنیم؟ 

بلوتوث

 


شاید اتصال گوشی به کامپیوتر از طریق کابل ساده‎ترین راه باشد اما همیشه بهترین راه نیست. برای مثال ممکن است کامپیوتر شما درگاه USB خالی نداشته باشد. بسیاری از لپ‎تاپ‎های کوچک تنها یک یا دو درگاه دارند. یا ممکن است مک‎بوک داشته باشید که تنها درگاه USB-C دارد. حتی در یک کامپیوتر دسکتاپ نیز به سختی می‎توان یک درگاه USB خالی یافت. 
علاوه بر آن ممکن است کابل همراهتان نباشد و یا درحال استفاده برای شارژ کردن باشد. درنهایت ممکن است بخواهید گوشی شما در دید نباشد و یا نخواهید سیم‎ها با هم قاطی شوند. به هردلیلی که نخواهید از کابل استفاده کنید، اتصال با بلوتوث بسیار ساده است. وقتی که تظیمات را انجام دادید همه چیز به صورت خودکار صورت می‎گیرد. هرکسی که به طور مداوم فایل‎ها را از گوشی به کامپیوتر منتقل می‎کند و یا برعکس باید استفاده از بلوتوث را یاد بگیرد. 

 

چگونه کامپیوتر و گوشی را با استفاده از بلوتوث به هم متصل کنیم؟ 


برای اتصال باید روی هردو دستگاه بلوتوث نصب باشد. 
فعال سازی بلوتوث روی اندروید و iOS
روی بیشتر گوشی‎های اندروید می‏توانید آیکون بلوتوث را در منو تنظیمات سریع ببینید. برای دسترسی به آن بالای صفحه گوشی خود را بکشید. سپس آیکون بلوتوث را لمس کنید تا روشن شود. شما همچنین می‎توانید برای دسترسی به تنظیمات بلوتوث به Settings > Connected devices بروید. 

بلوتوث


در iOS پایین صفحه را بکشید تا  Control Center باز شود ( در آیفون8 و قبل‎تر) اما در آیفون ایکس و بالاتر بالا گوشه‌ی سمت راست را بکشید. آیکون بلوتوث را لمس کنید. شما همچنین می‏توانید به  Settings رفته و Bluetooth را باز کنید.

بلوتوث

 

فعال کردن بلوتوث روی ویندوز 
بیشتر لپ‎تاپ‎های ویندوز مدرن خودشان بلوتوث دارند اما همه‎ی کامپیوترهای دسکتاپ ندارند. اگر کامپیوتر شما بلوتوث را پشتیبانی نمی‎کند می‏توانید یک آداپتور بلوتوث ارزان قیمت بخرید. روی ویندوز 10 به Start > Settings > Devices > Bluetooth & other devices بروید. اگر بلوتوث خاموش بود آن را روش کنید. سپس Add Bluetooth or other device را انتخاب کرده و دستورالعمل پیش رو را دنبال کنید. 

bluetooth


نکاتی درمورد جفت‎سازی بلوتوث 


در طول روند جفت‎سازی هر دستورالعملی را که گوشی یا کامپیوتر به شما نشان می‏دهد دنبال کنید. در بیشتر مواقع لازم است که یک رمز را وارد کنید. این رمز معمولاً اعداد 1234 یا 0000 است. وقتی که این کد را تأیید کردید گوشی شما باید به کامپیوتر متصل شود و در آینده نیز به طور خودکار این جفت‌سازی را انجام دهد. 
اگر دستگاه‎های شما همدیگر را پیدا نمی‎کنند به احتمال زیاد یکی از آن‌ها مخفی است. بیشتر دستگاه‎ها برای حفظ امنیت بیشتر تنها وقتی قابل دیدن هستند که شما گزینه‎ی بلوتوث آن‎ها را روشن کنید. چک کنید و ببینید که بلوتوث روی هردو گوشی و کامپیوتر فعال است یا خیر. تنظیمات بلوتوث را چک کنید. باید گزینه‎ی   Now discoverable as یا چیزی مشابه آن را بیابید. 
این اتصال تا زمانی که شما بلوتوث را خاموش کنید، خودتان جفت‌سازی را قطع کنید، یکی از گوشی‏ها را خاموش کنید و یا از محدوده خارج شوید باقی خواهد ماند. محدوده دقیق بلوتوث به دستگاه بستگی دارد: بیشتر گوشی‎ها محدوده نه متری و کامپیوترها صد متری دارند. 

 

چگونه فایل‎ها را با استفاده از بلوتوث انتقال دهیم؟ 


وقتی که دستگاه‏ها را به هم متصل کردید پروسه‎ی انتقال فایل از طریق بلوتوث بسیار ساده خواهد بود. برای انتقال از طریق گوشی تنها کاری که باید بکنید این است که یک فایل را از هر اپلیکیشنی که استفاده می‎کنید انتخاب کرده و سپس روش به اشتراک گذاری آن را نیز انتخاب کنید. روش دقیق به اپلیکیشن بستگی دارد اما معمولاً گزینه‎ی Share را برای این کار دارند. وقتی که لیست روش‎های به اشتراک گذاری را دیدید Bluetooth را انتخاب کنید. کامپیوتر را به عنوان دستگاه مقصد پیدا کنید. سپس ویندوز از شما درخواست تأیید داشته و شروع به دانلود فایل می‎کند. ممکن است بتوانید مقصد خود را انتخاب کنید در غیر این صورت فایل در پوشه Downloads ذخیره خواهد شد. 

bluetooth


وقتی که یک فایل را از کامپیوتر به گوشی منتقل می‎کنید کافی است File Explorer را باز کرده  روی فایل مورد نظر خود کلیک راست کنید. Send to > Bluetooth device را انتخاب کنید. این کار یک پنجره‎ی جدید باز می‎کند که در آن می‏توانید دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. ممکن است گوشی از شما تأیید بخواهد. وقتی که آن را تأیید کردید فایل از طریق بلوتوث منتقل خواهد شد. شما می‎توانید از این راه فایل‎های زیادی را منتقل کنید. تنها کافی است همه‎ی آن‎ها را یک‎جا انتخاب کرده و مراحلی که گفتیم را طی کنید. 

 

روش‎های دیگر برای اتصال گوشی و کامپیوتر 


اگر بلوتوث ندارید ( یا حتی اگر دارید) یک روش دیگر برای اتصال گوشی به کامپیوتر ممکن است برای شما مناسب‏تر باشد. بلوتوث می‎تواند باتری مصرف کند، برای انتقال فایل‎های بزرگ مناسب نباشد و همیشه سرعت آن بالا نیست. در این موارد بهتر است از یک روش دیگر استفاده کنید. 
کابل USB
ساده‎ترین راه برای اتصال گوشی و کامپیوتر کابل USB است. به هیچ تنظیماتی نیاز ندارد و همین که به آن متصل شوید ویندوز از شما می‎خواهید که تصمیم بگیرید که قصد انجام چه کاری را دارید. اگر می‎خواهید محتوای گوشی خود را بگردید و یا تعداد زیادی فایل را منتقل کنید این گزینه از بلوتوث بهتر است. معمولاً سریع‎تر و امن‎تر است. 

ایمیل و فضای ابری 
اگر قصد ارسال چند فایل کوچک را دارید می‎توانید آن‎ها را به خودتان ایمیل کنید. البته این روش کمی مسخره است. استفاده از سرویس فضای ابری بهتر است، چرا که می‏توانید فایل‏های خود را مدیریت کنید و نگذارید که در بین ایمیل‎ها گم شود. البته حواستان باشد که هردو این روش نیاز به آپلود و دانلود داشته و اگر سرعت اینترنت شما پایین است و یا قصد ندارید ترافیک مصرف کنید بهتر است که فایل‌های بزرگ را از این روش نفرستید. 

اپلیکیشن‎های خاص 
Wi-Fi Direct یک جایگزین خوب برای بلوتوث است اما با دستگاه‎های مدرن خیلی سازگار نیست. البته شما می‏توانید از اپلیکیشن‎هایی مثل EasyJoin on Android برای انتقال فایل از طریق شبکه محلی ساده‎تر است. اگر آیفون و یا مک دارید می‎توانید از AirDrop اپل استفاده کنید. 
اتصال از طریق بلوتوث 
هرکدام از روش‎هایی که معرفی کردیم مزایا و معایب خود را دارند. بلوتوث برای اتصالات کوتاه برد موقتی برای فایل‎های کم حجم مناسب است. اما در شرایط دیگر کابل USB، فضای ذخیره‎سازی ابری و دیگر اتصالات نیز خوب هستند.

مقالات مرتبط:

USB OTG چیست و چه قابلیت‌هایی به گوشی اندروید اضافه می‌کند؟

گوشی یا تبلت اندروید شما روشن نمی‌شود؟ شاید مشکل یکی از این موارد باشد

هشت روش برای ارسال ضمیمه‌های بزرگ از طریق ایمیل

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر