اپل برای افزایش فروش قیمت آیفون‌ها را پایین می‌آورد

اپل برای افزایش فروش قیمت آیفون‌ها را پایین می‌آورد

اپل برای افزایش فروش قیمت آیفون‌ها را پایین می‌آورد.

شاید تصور کنید بحران اقتصادی اخیر تنها دامن گیر ایران شده است اما باید بگوییم حتی شرکت‌های بزرگی همچون اپل را هم با شرایط دشواری مواجه کرده است. اگر پیگیر اخبار باشید می‌دانید که اپل در سال 2018 حدود 15 درصد سود کمتری را تجربه کرده است. به صورت دقیق‌تر اپل در 3 ماهه آخر 2018 نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل، 5 درصد فروش کمتری داشته است.

این کاهش فروش حتی باعث شده اپل جایگاه دومین تولیدکننده محبوب گوشی هوشمند در دنیا را به هواوی واگذار کند و خودش به رتبه سوم برود اما تیم کوک، مدیرعامل اپل به این موضوع اشاره‌ای نرکده است. حالا همه این مسائل باعث شده تا اپل تصمیم بگیرد که در قیمت گذاری گوشی‌هایش تجدید نظر کند.

درواقع اپل معتقد است نواسانات شدید ارزی و ارزش یافتن دلار نسبت به ارز ملی بسیاری از باعث شده تا قیمت آیفون‌ها به حدی بالا برود که مردم بسیاری از کشورها قدرت خرید این گوشی‌ها را نداشته باشند. بنابراین اپل در نظر دارد تا قیمت آیفون‌هایش را به قیمت سال قبل برگرداند تا بتواند در این بازارها هم دوباره فروش داشته باشد.

همانطور که می‌دانید شرایط بازار موبایل در ایران به دلیل نواسانات ارزی، عدم ترخیص گوشی‌های مانده در گمرک، شرایط دشوار واردات موبایل و از همه بدتر سو استفاده برخی واردکنندگان و فروشندگان موبایل، چندان جالب نیست. از این رو عده زیادی، حتی افرادی که علاقه‌مند به اپل هم هستند مجبورند به سراغ ارزان قیمت‌تری بروند. حالا اما شاید با قیمت گذاری جدید اپل، مردم راحت‌تر بتوانند آیفون‌های 2018 را خریداری کنند.

 

تازه‌های گوشی‌های هوشمند:

بهترین گوشی‌های 2019 که منتظر آن‌ها هستیم

ردمی نوت 7 شیائومی با قیمت تنها 150 دلار و دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

هواوی Y7 پرو 2019 گوشی مقرون به صرفه با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی معرفی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: digitaltrends


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

xara2000

پنج‌شنبه, 11 بهمن 1397

سیستم عامل اندرئید یه چیز دیگه است .

پاسخ

ثبت نظر