خبر خوب مایکروسافت برای برنامه نویسان مبتدی

خبر خوب مایکروسافت برای برنامه نویسان مبتدی

مایکروسافت برای علاقه مندان به برنامه نویسی که آماتور هستند امکان جدیدی به وجود آورده است.مایکروسافت در یک سری ویدیو که در کانال 9 پلت فرم منتشر شده است به برنامه نویسان آماتور آموزش می دهد که چگونه برای ویندوز 10 کد بنویسند و برنامه ی مورد علاقه خود را ایجاد کنند.

مایکروسافت برای علاقه مندان به برنامه نویسی که آماتور هستند امکان جدیدی به وجود آورده است.مایکروسافت در یک سری ویدیو که در کانال 9 پلت فرم منتشر شده است به برنامه نویسان آماتور آموزش می دهد که چگونه برای ویندوز 10 کد بنویسند و برنامه ی مورد علاقه خود را ایجاد کنند.

کاربران تحت آموزش فردی به نام "باب تابور"- Bob Tabor- که از اعضای سایت www.learnvisualstudio.net است قرارمی گیرند و در طول آموزش باب به آن ها می آموزد که چگونه از طریق پلتفرم جهانی ویندوز یعنی UWP برای ویندوز 10 برنامه نویسی کنید.این ویدیوها با زبان ساده و قابل فهم به مخاطبان ،تکنیک ها و کدها را آموزش می دهد و در طول آموزش یادگیرنده را به چالش می کشد و به او تمرین می دهد تا انجام دهد.با این آموزش ها یک برنامه نویس آماتور قادر خواهد بود برای پلت فرم های مختلف از ویندوز 10 یعنی کامپیوترهای شخصی،اسمارت فون ،تبلت،رزبری پای،هولولنز و ایکس باکس برنامه بنویسید.

این مجموعه آموزشی در 80 قسمت ساخته شده و در جهت کمک به توسعه دهندگان و پرورش توسعه دهندگان آماتور و علاقه مند منتشر شده است.مایکروسافت اعلام کرده است افرادی می توانند از این ویدیو ها بهره ببرند که حداقل دانشی در مورد زبان #C داشته باشند و برای شروع همین کافی است.

یونیورسال پلتفرم ویندوز که به اختصار UWP گفته می شود یکی از تغییرات بنیادین مایکروسافت برای ویندوز است که با ویندوز 10 ارائه و شناخته شد.برای آشنایی بیش تر با این ویژگی از معنی این سه کلمه آغاز می کنیم.یونیورسال به معنای جهانی است،مطمئنا تا به امروز متوجه شده اید که ویندوز 10 ساختار جهانی یکپارچه ای پیدا کرده است و استفاده از یونیورسال به همین دلیل است. پلتفرم Platform در يک تعريف کلی عبارت است از مجموعه مؤلفه ‌های پايه سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری كه با كنار هم قرارگرفتن ،زيربنای تهيه يک نرم ‌افزار را فراهم می ‌كنند.به طور کلی UWP برای برنامه نویسان این امکان را فراهم می کند تا بتوانند نرم افزارهای ویندوزی را به صورتی طراحی کنند که در دستگاه های مختلف ویندوزی قابل اجرا باشند.دقیقا این اتفاق در استور ویندوز 10 وجود دارد و می توانید ببینید که بسیاری از اپلیکیشن ها ی ویندوزفون برای ویندوز دسکتاپ هم قابل اجرا شده اند و با عرضه ی  نسخه ی رسمی و همگانی ویندوزفون 10 این ویژگی گسترده تر خواهد شد.

سی شارپ یا همان #C یک زبان برنامه نویسی است.زبانی شی گرا و سطح بالا (high level) از خانواده ی زبان‌های چارچوب دات ‌نت شرکت مایکروسافت است. این زبان برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شی گرا بودن ساخته شده است و یکی از زبان های پر کاربرد دنیای برنامه نویسی است که اکثر آماتورها با یاذگیری سی شارپ برنامه نویسی را آغاز می کنند.

به هر حال اگر علاقه مند به برنامه نویسی هستید و ایده هایی هم در ذهن دارید،مایکروسافت زمینه آموزش را برای شما فراهم کرده است.کمی سی شارپ و اطلاعات ابتدایی برنامه نویسی بدست آورید و بعد به سراغ ویدیوهای آموزشی مایکروسافت بروید.

این ویدیو از طریق لینک قابل مشاهده هستند.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر