تعطیلی پروژه شکست خورده گوگل، گوگل پلاس، به زودی آغاز می‌شود

تعطیلی پروژه شکست خورده گوگل، گوگل پلاس، به زودی آغاز می‌شود

تعطیلی پروژه شکست خورده گوگل، گوگل پلاس، به زودی آغاز می‌شود. بنابراین به فکر بک آپ گرفتن از داده‌های گوگل پلاس باشید.

چندی پیش بود که گوگل رسما اعلام کرد که گوگل پلاس، شبکه اجتماعی شکست‌خورده‌اش را تعطیل خواهد کرد. حالا روز گذشته گوگل برنامه زیری دقیق خود برای تعطیلی این سرویس را رسما اعلام کرده است.

بنا به اعلام گوگل، از 4 فوریه یعنی 15 بهمن ماه (یعنی تنها 4 روز دیگر) امکان ایجاد حساب کاری جدید چه حساب شخصی، چه انجمن و... وجود نخواهد داشت. همچنین امکان کامنت گذاری هم از ماه مارس غیرفعال خواهد شد. از ماه آوریل هم همه داده‌هایی که کاربران در این شبکه اجتماعی درج کرده‌اند حذف خواهد شد. البته این برنامه‌ زمانی برای افراد، متفاوت است. در کل حساب‌های گوگل پلاس به سه دسته تقسیم شده‌اند:

  • کاربران عادی
  • کاربران G Suit و ادمین‌ها
  • توسعه‌دهندگانی که از APIهای گوگل پلاس استفاده می‌کنند

اگر شما هم جز دسته کاربران عادی گوگل پلاس هستید، باید هرچه سریع‌تر به فکر بک آپ گرفتن از داده‌هایی که روی گوگل پلاس آپلود کرده‌اید باشید.

 

بیانیه رسمی گوگل در خصوص تعطیلی گوگل پلاس

گوگل پلاس در بیانیه رسمی در مورد زمان بندی تعطیلی گوگل پلاس چنین توضیح داده است:

از تاریخ 2 آوریل 2019، ما حساب‌های گوگل پلاس شما و هر پیجی که ایجاد کرده‌اید را حذف می‌کنیم و همه داده‌ها و محتوایی که روی این بستر دارید نیز حذف خواهد شد. درواقع همه تصاویر و ویدیوهایی که روی گوگل پلاس و یا درون آلبوم آرشیو قرار داده‌اید هم حذف خواهد شد. اگر می‌خواهید از این داده‌ها بک آپ بگیرید باید تا قبل از 2 آوریل اقدام کنید.

اگر گوگل پلاس راه ورود شما به برخی وب سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها بوده است، بهتر است فکری به حال آن‌ها هم بکنید زیرا دکمه ورود از طریق گوگل پلاس به زودی حذف خواهد شد. با این وجود ممکن است دکمه Google Sing in جایگزین آن شود و ورود شما به آن وب سایت یا اپلیکیشن به صورت مستقیم از طریق خود گوگل انجام شود.

 

بیشتر بخوانید:

خانواده فیسبوک؛ واتساپ، اینستاگرام و مسنجر ادغام می‌شوند

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: betanews


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر