بهترین نرم افزارهای رایگان ضبط ویدیو از دسکتاپ 2019

بهترین نرم افزارهای رایگان ضبط ویدیو از دسکتاپ 2019

اگر تصمیم دارید صفحه نمایش خود را ضبط کنید با معرفی بهترین نرم افزارهای رایگان ضبط ویدیو از دسکتاپ 2019 همراه فیسیت باشید.

ذخیره ویدیو از صفحه نمایش دسکتاپ بی‌شک یکی از ضروریات برای شمایی است که احتمالاً قصد ضبط ویدیو از صفحه نمایش برای آموزش را دارید و یا به هر دلیل دیگری می‌خواهید صفحه نمایش‌تان را با دیگران به اشتراک بگذاریدو احتمالا به دنبال نرم افزارهایی هستید که از صفحه نمایش فیلم برداری کنید که آن‌ها را اصطلاحا با عنوان نرم افزارهای Screen Recorder می‌شناسیم. با فیسیت همراه باشید تا بهترین نرم افزارهای رایگان ضبط ویدیو از دسکتاپ 2019 را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین نرم افزارهای رایگان ضبط ویدیو از دسکتاپ 2019

1- OBS Studio

بهترین نرم افزار ضبط ویدیو از دسکتاپ OBS Studio است که امکان آرشیو کردن ویدیوهای ضبط شده باکیفیتی را هم فراهم می‌کند. بیشتر از هر کسی این نرم افزار ضبط ویدیو از دسکتاپ را به گیمرها توصیه می‌کنیم زیرا کاملاً متن باز (Open source) است و بدون هیچ محدودیتی می‌توانید از همه امکانات آن استفاده کنید. حتی هیچ واترمارکی هم روی ویدیو ضبط شده نمایش داده نمی‌شود.

این نرم افزار بدون هیچ محدودیتی امکان استریم و ضبط کردن ویدیو با کیفیت بسیار بالا را برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید این ویدیوها را روی سیستم خودتان و یا مستقیماً روی یوتیوب آپلود کنید.

این نرم افزار قادر است تا به صورت تمام صفحه از بازی شما ویدیو ضبط کند این در حالی است که اغلب نرم افزارهای دیگر نمی‌توانند این کار را بکنند. با این اوصاف با اطمینان می‌توانیم بگوییم که OBS Studio بهترین نرم افزار ضبط ویدیو از دسکتاپ برای گیمرهاست.

 

2- FlashBack Express

دومین نرم افزاری که برای ضبط ویدیو از دسکتاپ در دسترس شماست FlashBack Express است که بین عموم کاربر با نام BB FlashBack شناخته می‌شود. محبوبیت این نرم افزار به دلیل ساده‌تر بودن واسط کاربری‌اش نسبت به OBS و نداشتن واترمارک آزار دهنده است.

می‌توانید با این نرم افزار از کل صفحه نمایش، یک پنجره خاص و یا بخشی دلخواهی از صفحه نمایش ویدیو ضبط کنید. بعد از ضبط هم به سادگی می‌توانید ویدیو را کراپ کنید، ابتدای و انتهای آن را بچینید و خلاصه هر تغییری که نیاز دارید روی آن اعمال کنید و سپس آن را روی یوتیوب، سرور FTP و یا سیستم آپلود یا ذخیره کنید.

امکانات این نرم افزار ضبط ویدیو به همین امکانات ابتدایی ختم نمی‌شود بلکه BB FlashBack ابزارهایی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید ویدیو را به شکل کاملاً حرفه‌ای ویرایش کنید. ضمناً نگران اتفاقات در حال رخ دادن روی صفحه نمایشتان هم نباشید زیرا به سادگی با این نرم افزار می‌توانید پس زمینه بچگانه دسکتاپ خود را با یک عکس ساده جایگزین کنید، رمز عبورهایتان را که حین ضبط ویدیو وارد کرده‌اید مخفی کنید و سر موس را هم رنگی کنید تا به سادگی کاربر بتواند مسیر حرکت موس را تشخیص دهد.

نکته جالب دیگر این نرم افزار، امکان تعیین مود مخصوص به گیمینگ (Gaming mode) است، به این صورت که می‌توانید تعداد فریم‌هایی که در هر ثانیه ضبط می‌شود را مشخص کنید. نهایتاً ویدیوهایی که این نرم افزار رکورد کرده‌اید را می‌توانید در انواع فرمت‌های WMV، AVI و MP4 ذخیره کنید. البته قبلا تنها فرمت WMV در دسترسی شما بود اما بعد از به‌روزرسانی اخیر، سایر فرمت‌ها هم پشتیبانی می‌شود.

نرم افزار فیلمبرداری از نمایشگر Flashback Express

نرم افزار فیلمبرداری از نمایشگر Flashback Express

 

3- Apowersoft Free Online Screen Recorder

بگذارید به عنوان سومین ابزار، Apowersoft را به شما معرفی کنیم. اگر قصد ذخیره یک ارائه و یا آموزش را دارید و... را دارید، این نرم افزار مناسب شماست اما از آنجایی که مبتنی بر مرورگر است، برای گیمرها اصلاً گزینه مناسبی نیست.

اولین باری که می‌خواهید از این نرم استفاده کنید، از شما خواسته می‌شود تا یک لانچر را دانلود کنید و سپس ابزارهایی که برای ضبط ویدیو نیاز دارید در قالب یک نوار کنترلی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

با استفاده از این نرم افزار می‌توانید به سادگی از کل صفحه نمایش و بخش خاصی از آن که مد نظرتان است ویدیو ضبط کنید. حتی می‌توانید از همان ابتدا رزولوشن مد نظرتان را هم انتخاب کنید تا بعداً نیازی به ویرایش ویدیو (مثلاً باری آپلود در یوتیوب) نداشته باشید.

از جمله ویژگی‌های این نرم افزار ضبط ویدیو از دسکتاپ می‌توانیم به کلیدهای میانبر شخصی سازی شده (برای اینکه سرعت کار را بالا ببرید)، امکان حذف و یا نمایش کرسر موس، امکان اضافه کردن یادداشت در کنار ویدیو و امکان ذخیره ویدیو در انواع فرمت‌های MP4, WMV, AVI, MOV و... اشاره کنیم. بعد از ضبط ویدیو می‌توانید آن را مستقیماً برای یوتیوب بفرستید، روی گوگل درایو یا دراپ باکس آپلود کنید.

نرم افزار screen recorder آنلاین Apowersoft

نرم افزار screen recorder آنلاین Apowersoft

 

اگر تجربه استفاده از نرم افزار دیگری را دارید، تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

ضبط ویدیو از صفحه نمایش کامپیوتر تنها با استفاده از VLC مدیا پلیر

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: techradar


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر