جدیدترین پلتفرم کامپیوتر کوالکوم دیتای پرسرعت 5جی را به لپ‌تاپ می‌آورد

جدیدترین پلتفرم کامپیوتر کوالکوم دیتای پرسرعت 5جی را به لپ‌تاپ می‌آورد


نسل جدید پلتفرم 8cx کوالکوم پیشرفت زیادی در سرعت CPU برای لپ‌تاپ‌های متصل، نسبت به نمونه‌های قبلی ندارد بلکه سرعت خود اتصال را ارتقا می‌دهد. این شرکت جدیداً از 8cx 5G خود رونمایی کرده که اولین پلتفرم کامپیوتر شخصی تجاری است که از نسل جدید تکنولوژی وایرلس استفاده می‌کند. کوالکوم ادعا کرده که این تراشه که برای دستگاه‌های قابل حمل ساخته شده دارای سرعت مولتی گیگابایتی است و تا چند روز باتری را حفظ می‌کند و توسط آن می‌توان کارهای سنگینی مثل بازی‌های مولتی پلیر، مشاهده ویدئوهای واقعیت مجازی با کیفیت بسیار بالا به صورت آنلاین و یا کارهای دیگری که با تکنولوژی  LTE ممکن نیست را انجام داد. 
8cx یک تراشه 7 نانومتری بسیار سریع است که قدرتی بسیار بیشتر از اسنپ دراگون 850 دارد. شرکت‌های سازنده کامپیوتر نمونه‌هایی را از 8cx 5جی دریافت می‌کنند که البته محصولات آن‌ها تا اواخر سال 2019 منتشر نخواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که به طور دقیق چه زمانی شاهد کامپیوترهای ساخته شده با تراشه اسنپ دراگون باشیم. درحالی که تکنولوژی 5جی امسال فراگیر خواهد شد اما به چند شهر و در کشورهایی محدود خواهد ماند که آن را پشتیبانی می‌کنند. اما اگر از کسانی هستید که به شدت دوست دارید به پر سرعت‌ترین اینترنت در دنیا دسترسی داشته باشید به احتمال زیاد به زودی به آن خواهید رسید. 

 

بیشتر بخوانید:

از حالا به بعد رزبری‌پای 3 ARM ویندوز10 را پشتیبانی می‌کند

سامسونگ تراشه‎های حافظه‎ برای گوشی با یک ترابایت ظرفیت می‎سازد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: engadget

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر