به دنبال تحریم ایران توسط اپل، 350 هزار گوشی آیفون در شبکه خاموش شد

به دنبال تحریم ایران توسط اپل، 350 هزار گوشی آیفون در شبکه خاموش شد

به دنبال تحریم ایران توسط اپل، 350 هزار گوشی آیفون در شبکه خاموش شد.

چند روزی است که برنامه‌های ایرانی روی iOS با اختلال مواجه شده‌اند و عملاً امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد. این اتفاق اگرچه در خیلی از کشورها رخ داده اما عاملش عدم رعایت قوانین اپل بوده است. این در حالی است که ماجرای ایران کاملاً متفاوت است و داستان یک تحریم دیگر در میان است و به واسطه این تحریم عملاً نمی‌توانید برنامه‌های کاربردی و مورد نیازتان مانند اسنپ، برنامه‌های مالی و... را استفاده کنید.

چندی بعد از اعمال این تحریمِ اپل، وزیر ارتباطات توضیح داده بود که خیلی از افراد گوشی‌های آیفون خود را خاموش کرده‌اند اما آمار دقیقش مشخص نبود.

حالا صبح امروز آذری جهرمی آماری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد علاقه‌مندی به گوشی‌های آیفون بعد از این تحریمِ اخیر، شدیداً کاهش یافته است. گویا تا پیش از این ماجرا به صورت روزانه 7 هزار گوشی آیفون در شبکه رجیستر می‌شدند اما پس از تحریم‌ها، تنها در 5 روز گذشته، نه تنها 7 هزار گوشی رجیستر نشده‌اند، بلکه روزانه 70 هزار گوشی فعال داخل شبکه هم خاموش شده است.

این نخستین باری نیست که اپل ایران را تحریم کرده است، یک تحریم گسترده دیگر هم مربوط به سال 89 بوده است اما در آن زمان ایرانی‌ها گوشی‌های آیفون خود را خاموش نکردند و عملاً تحریم اپل در آن زمان باعث از دست رفتن سهم بازار این گوشی در ایران نشد اما این بار داستان کاملاً فرق دارد و این مسئله نشان می‌دهد که دیگر اپل و آیفون‌هایش در بین ایرانی‌ها آن‌قدرها طرفدار ندارد. از سوی دیگر این مسئله را به توسعه اپلیکیشن‌های ایرانی هم می‌توانیم ربط بدهیم که به خوبی جایشان را بین ایرانی‌ها باز کرده‌اند، تا جایی که عدم دسترسی به آن‌ها، باعث شده کاربران زیادی دور آیفون را خط بکشند.

 

اخبار مرتبط:

اپل و تحریمی دوباره برای ایرانی‌ها؛ اپلیکیشن‌های ایرانی در iOS مسدود شدند

ترفندی ساده برای رفع مشکل مسدود شدن اپ‌های ایرانی روی iOS

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: مهر


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Matin Winchester

پنج‌شنبه, 23 اسفند 1397

خانم زارعپور شما نسبتی با Ali-a دارین همونی که یوتیوبه

پاسخ

sina

پنج‌شنبه, 23 اسفند 1397

آذری جهرمی چرت و پرت میگه یعنی مردم برا اپلیکیشنای بیخود ایرانی میان گوشیاشونو خاموش کنند؟

پاسخ

vname

جمعه, 24 اسفند 1397

خیلیا اپِلا فقط برای اینکه برند معتبریه استفاده میکنن و کار خاصی باهاش ندارن از طرفی استفاده از همراه بانکها و اپ های دیگه مثل اسنپ و تپ سی به نیاز روزانه مردم تبدیل شده و با این شرایط اگه قرار باشه حالا که همه دارن برای راحتی بیشتر تلاش میکنن یکی بخواد مانع بشه، خوب باید هم ازش دوری کنن!

پاسخ

ثبت نظر