سرویس فایرفاکس سند؛ سرویسی رایگان و کاربردی برای به اشتراک گذاری فایل

سرویس فایرفاکس سند؛ سرویسی رایگان و کاربردی برای به اشتراک گذاری فایل

سرویس فایرفاکس سند؛ سرویسی رایگان و کاربردی برای به اشتراک گذاری فایل است که آموزش استفاده از آن را برای شما آماده کرده‌ایم.

موزیلا به تازگی یک روش جدید برای به اشتراک گذاری فایل‌ها به صورت آنلاین ارائه کرده است. این شیوه جدید که فایرفاکس سند (FireFox Send) نام دارد، به سادگی و تنها با استفاده از مرورگر، امکان ارسال فایل را برای شما فراهم می‌کند. ضمنا سرویس جدید موزیلا یعنی فایرفاکس سند، قابلیت‌های بیشتری دارد، برای نمونه فایل‌های ارسالی شما کاملا رمزگذاری می‌شوند، پس نگران امنیت آن‌ها نباشید. از سوی دیگر می‌توانید تنظیم کنید که فایل‌های ارسالی پس از گذشت مدتی معین، کاملا از بین بروند.

سرویس فایرفاکس سند (FireFox Send) پروژه‌ای است که از 18 ماه پیش، یعنی از آگوست 2017 کلید خورده و در حال تست بوده است. حالا اما این سرویس به صورت کامل در اختیار شماست.

با استفاده از سرویس فایرفاکس سند می‌توانید فایل‌هایی تا حجم 1 گیگابایت را به اشتراک بگذارید. البته در صورتی که از حساب کاربری فایرفاکس خودتان (که رایگان است) استفاده کنید، می‌توانید به جای 1 گیگابایت، تا سقف 2.5 گیگابایت فایل را به اشتراک بگذارید.

برخلاف نام این سرویس اشتراک فایل، فایرفاکس سند محدود به مرورگر فایرفاکس نیست، بلکه با استفاده از هر مرورگری می‌توانید فایل‌هایتان را با فایرفاکس سند به اشتراک بگذارید.

 

به اشتراک گذاری فایل با استفاده از فایرفاکس سند

برای اینکه بتوانید با استفاده از سرویس FireFox Send فایل‌هایتان را به اشتراک بگذارید کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1- مرورگر دلخواهتان را باز کنید و وارد آدرس Send.firefox.com شوید.

2- حالا فایل دلخواهتان را با داخل صفحه بکشید و یا اینکه مسیر فایل را انتخاب کنید.

3- در این مرحله می‌توانید زمان از بین رفتن فایل را مشخص کنید. مثلا می‌توانید تنظیم کنید که بعد از چند بار دانلود و یا گذشت چه مدت زمانی، فایل از بین برود.

4- همچنین می‌توانید برای فایلی که به اشتراک گذاشته‌اید یک رمز عبور هم تعیین کنید.

5- حالا کافی است روی دکمه Upload کلیک کنید.

6- سپس یک لینک برای شما نمایش داده می‌شود. کافی این لینک را با هر کسی که مدنظرتان است به اشتراک بگذارید تا آن‌ها به فایل شما دسترسی داشته باشند و بتوانند آن را دانلود کنند. 

7- در این مرحله، طرف مقابل شما کافی است روی لینک کلیک کند. سپس به صفحه‌ای از سرویس فایرفاکس سند منتقل می‌شود که لینک دانلود فایل در آن قرار دارد.

 

همین سادگی فایلی با حجم 1 تا 2.5 گیگابایت را می‌توانید با هر کسی به اشتراک بگذارید. این سرویس در کنار سادگی و سهولت دسترسی، از نظر امنیتی هم کاملا تضمین شده است زیرا امکاناتی مانند زمان از بین رفتن و قرار دادن پسورد را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. گذشته از این، حتی اگر از هیچ یک از این قابلیت‌ها استفاده هم نکنید، همچنان کل فایل شما به صورت سر تا سری رمزگذاری خواهد شد. البته این سرویس برای ما ایرانی‌ها در دسترس نیست بنابراین باید از فیلترشکن استفاده کنید. البته راه ساده‌تری هم وجود دارد، استفاده از سرویس ایرانی شکن که دسترسی به سرویس‌های کاربردی که برای ایرانی‌ها مسدود است را فراهم می‌کند.

آیا تجربه استفاده از این سرویس را دارید؟ آیا سرویس مشابهی را می‌شناسید که عملکرد خوبی داشته باشد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

آموزش‌هایی کاربردی:

آموزش به اشتراک گذاری یک پوشه در شبکه

سرویس شکن؛ راهی ساده و قانونی برای دور زدن تحریم‌های اینترنتی

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر