دلیل خطای رجیستری گوشی مسافری بعد از اتصال سامانه همتا و گمرک به هم، چیست؟

دلیل خطای رجیستری گوشی مسافری بعد از اتصال سامانه همتا و گمرک به هم، چیست؟

دلیل خطای رجیستری گوشی مسافری بعد از اتصال سامانه همتا و گمرک به هم چیست؟

چند روزی است که سامانه ثبت گوشی‌های مسافری با سامانه همتا به صورت آنلاین متصل شده است. به این ترتیب با پرداخت عوارض گوشی و ثبت شماره IMEI آن در سامانه گمرک، در همان لحظه کد فعال‌سازی گوشی برای کاربر ارسال می‌شود. این در حالی است که تا پیش از اتصال آنلاین این دو سامانه، اطلاعات فعال‌سازی به صورت دوره‌ای و در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال می‌شد.

اتصال آنلاین سامانه ثبت گوشی مسافری و سامانه همتا باعث شده است که روند فعال‌سازی گوشی برای کاربران سریع‌تر از قبل شود اما در این بین یک مشکل وجود دارد. درواقع برخی از کاربران با خطای زیر مواجه شده‌اند:

کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است.

این مشکل باعث نگرانی کاربران زیادی شده است اما گمرک در اطلاعیه‌ای دلیل به وجود آمدن این مشکل را توضیح داده است. گویا ابتدا باید هزینه گمرکی گوشی هوشمند پرداخت شود و سپس شناسه IMEI آن ثبت شود اما افرادی که به مشکل برخورده‌اند ابتدا شناسه را ثبت کرده‌اند و سپس بعد از اتصال آنلاین دو سامانه اقدام به پرداخت عوارضی کرده‌اند.

جای هیچ نگرانی نیست زیرا گمرک اعلام کرده است که اطلاعات گوشی‌های این دسته از افراد، بررسی شده و در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد:

اطلاعات دستگاه‌های این متقاضیان، بعد از بررسی‌های لازم، در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، کد فعال‌سازی از طرف سامانه همتا برای آن‌ها ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط:

نحوه فرآیند انتقال مالکیت تلفن همراه از طریق سامانه همتا

مشکل رجیستری تجهیزات سیم کارت خور را با سامانه همتا چطور حل کنیم؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر