خرید و فروش گوشی هوشمند در بازار نصف شد

خرید و فروش گوشی هوشمند در بازار نصف شد

خرید و فروش گوشی هوشمند در بازار آن هم در ایام نوروز نصف شد.

آخرین روزهای سال 97 را طی می‌کنیم اما بازار نوروز امسال با هر سال تفاوت دارد. یکی از تفاوت‌ها مربوط به بازار موبایل و گوشی هوشمند است. امسال برخلاف هر سال، بازار خرید و فروش گوشی هوشمند در روزهای پایانی سال اصلاً خوب نیست.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های ارتباطی و مخابراتی و تلفن همراه در رابطه با بازار موبایل در این روزها چنین توضیح داده است:

با توجه با افزایش نرخ ارز و گرانی دلار، مردم تمایلی برای خرید گوشی موبایل ندارند. از آنجایی که شرایط اقتصادی کشور با بازار گوشی تلفن همراه رابطه مستقیم دارد، با افزایش نرخ دلار، قیمت گوشی نیز افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث شده به‌رغم سال‌های گذشته، امسال در آستانه عید نوروز، شاهد بازار پررونق نباشیم.

بازار موبایل در ایران مدت‌هاست که دچار مشکل شده است. افزایش نرخ دلار، ترخیص نشدن گوشی‌های مانده در گمرک و کارشکنی‌هایی که فروشندگان و واردکنندگان گوشی در این حوزه انجام داده بودند، همه و همه باعث شد تا این بازار همچنان خراب بماند. این اوضاع به جایی رسیده که توان خرید مردم به حدی رسیده که تقاضای مردم برای خرید گوشی در ایام نوروز امسال نسبت به هر سال نصف شده است.

در آخر محبی از آرامش حاکم بر بازار موبایل گفت و اینکه امیدوار است در این روزها باقی‌مانده بازار رونقی دوباره بگیرد:

قیمت گوشی‌های موجود در بازار نسبت به نوسان نرخ دلار، متعادل است و امیدواریم طی روزهای پایانی سال این بازار رونق بیشتری داشته باشد.

 

در ایران چه می‌گذرد:

وعده‌های جدید وزیر ارتباطات برای سال 98

به دنبال تحریم ایران توسط اپل، 350 هزار گوشی آیفون در شبکه خاموش شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر