ایسوس به حمله هک کامپیوترهای ساخت این شرکت واکنش نشان داد

ایسوس به حمله هک کامپیوترهای ساخت این شرکت واکنش نشان داد

اخیراً اخباری مبنی بر هک شدن تقریباً یک میلیون لپ‌تاپ ایسوس که از ابزار لایو آپدیت ایسوس استفاده می‌کردند منتشر شد و حال شرکت ایسوس به این هک پاسخ داده و به کاربران توصیه‌هایی برای حفاظت خود کرده‌ است. این شرکت به سایت تک‌رادار گفت: « یک گروه کوچک از دستگاه‌ها به خاطر یک حمله‌ی بسیار پیچیده روی سرورهای لایو آپدیت دچار یک کد مخرب شده‌اند. این هکرها تعداد کوچک و محدودی از کاربران را به صورت خاص مورد حمله قرار دادند.» 
ایسوس گفت که خدمات پشتیبانی با کاربرانی که مورد حمله قرار گرفته‌اند ارتباط برقرار کرده و از رفع مشکل اطمینان حاصل کرده است. این شرکت همچنین گفت که پچ امنیتی برای این مشکل را در آخرین نسخه‌ (3.6.8) نرم‌افزار لایو آپدیت منتشر کرده است. ایسوس همچنین گفت که معماری نرم‌افزار سرور به کاربر نهایی خود را آپدیت و تقویت کرده تا نگذارد که در آینده اتفاقاتی مشابه رخ دهد. 
این که شرکت ایسوس مشکل را جدی گرفته و در صدد رفع آن برآمده تا مشکل را رفع کند قابل تحسین است اما این موضوع که چنین شکاف امنیتی در نرم‌افزار آن در همه‌ی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای این شرکت وجود داشته جای نگرانی دارد. اگر لپ‌تاپ ایسوس دارید حتماً باید لایو آپدیت 3.6.8 را نصب داشته باشید. ایسوس همچنین یک ابزار تشخیص امنیتی آنلاین منتشر کرده که توسط آن می‌توانید ببینید شما نیز  تحت تأثیر قرار گرفته‌اید یا خیر. 

 

بیشتر بخوانید:

گوگل یک شکاف امنیتی zero-day را در ویندوز7 گزارش کرد، مایکروسافت هنوز پچ امنیتی منتشر نکرده است

فیشینگ جدیدی با موضوع تیک آبی اینستاگرام، حساب‌های اینستاگرام زیادی را هک کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر