VPNهای رایگان به چهار روش از کاربرانشان سود می‎برند

VPNهای رایگان به چهار روش از کاربرانشان سود می‎برند

VPNها به دو دسته تقسیم می‎شوند: رایگان و غیر رایگان. استفاده از یک سرویس VPN نیاز به المان‎های زیادی از جمله یک وب‎سایت خوب، نرم‎افزار کلاینت برای انواع پلتفرم، چندین سرور در چندین مکان دنیا و پهنای باند زیاد و همچنین تیم پشتیبانی مشتری دارد تا بتواند در سراسر دنیا بدون مشکل کار کند. 

ارائه دهندگان VPNهای با کیفیت خریدنی تحقیقات گسترده‌ای انجام می‎دهند تا سرویسی قوی، امکان جابه‎جایی داده نامحدود و همچنین پشتیبانی مشتری خوبی داشته باشند و برای همه‎ی این خدمات مبلغ قابل قبولی پول می‎گیرند. از طرف دیگر VPNهای رایگان ممکن است این همه امکانات نداشته باشند. پس یک سوال اساسی درمورد آن‎ها پیش می‎آید: بدون سود دریافتی از مشتریان چرا باید چنین خدماتی را ارائه دهند؟ در این مقاله به شما می‎گوییم که VPN چگونه درآمد زایی می‎کند. 

 

1- VPN دروازه

در بعضی موارد مثل  Windscribe یا  Tunnelbear، سرویس VPN رایگان راهی به زیرساخت VPN خریدنی شرکت ارائه دهنده دارد. امید می‎رود که کاربر نسخه‎ی رایگان را امتحان کند و وقتی که دید از آن راضی است نسخه‎ی پرمیوم را خریداری کند. به این نوع سرویس VPN رایگان فریمیوم نیز می‎گویند. دراصل نسخه‎ی فریمیوم یک VPN دروازه است. مشکل این روش اینجاست که بیشتر VPNهای خوب نسخه‎ی رایگان ندارند. 

 

2- حریم شخصی شما را زیر پا می‎گذارند 

یکی از دلایل اصلی استفاده از VPN در دنیا حفظ حریم شخصی است. وقتی که اطلاعات شما از کامپیوترتان خارج می‎شود و به اینترنت می‎رود، شرکت ISP شما که وظیفه‎ی رساندن این اطلاعات را به مقصدش دارد به آن دسترسی دارد. این ISPها می‎توانند اطلاعات شما را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را بفروشند. به همین دلیل در سراسر دنیا بسیاری از افراد از VPN استفاده می‎کنند تا از حریم شخصی خود محافظت کنند. 

اما چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که در حالی که استفاده از VPN به این معنی است که شرکت‎های ISP نمی‎توانند به ترافیک اینترنت شما دسترسی داشته باشند اما شرکت‎های VPN خواهند داشت. به همین دلیل همیشه توصیه می‎شود تا از VPNهایی استفاده کنید که قوانین حفظ حریم شخصی سفت و سختی دارند و در کشورهایی با قوانین خاص در این زمینه مثل سوئیس یا رومانی قرار داشته باشند. با این حال VPNهای رایگان این میزان امنیت ندارند و ممکن است اطلاعات شما مثل ایمیل، مکان، شماره تلفن و داده مرورگر شما را ذخیره کرده و آن را به یک شرکت دیگر بفروشند. 

 

3- به اشتراک گذاری 

شما برای اینترنت خود پول می‎پردازید و دلتان نمی‌خواهد آن را با کسی به اشتراک بگذارید. درضمن اگر این اتفاق بیوفتد ممکن است شما به عنوان مسئول کارهای غیرقانونی فردی شناخته شوید که از پهنای باندتان استفاده می‎کند. این اتفاقی است که با HolaVPN رخ داد. HolaVPN شبکه‎ی سرورهای خود را ندارد بلکه از پهنای باند هرکسی بهره می‎برد که از سرویس آن‎ها استفاده کرده است. این کاربران تنها شامل کاربران رایگان HolaVPN نبودند بلکه کاربران Luminati را نیز که پول پرداخت کرده بودند شامل می‎شد. درنتیجه ممکن بود دستگاه شما نقطه خروج فعالیت‎های یک کابردی دیگر شود و شما مسئول کارهای خلاف آن‎ها شناخته شوید. 

در نهایت پهنای باند کاربران HolaVPN توسط شرکت Luminati فروخته شد و ممکن است در نهایت توسط بات‎نت‎ها استفاده شود. ممکن است مجرمان سایبری از سیستم کاربران سوء استفاده کرده و فعالیت‎های غیرقانونی توسط آن انجام دهند. 

 

4- تبلیغات 

یک روش سنتی برای پول درآوردن تبلیغات است و هرچه افراد هدف قرار گرفته بیشتر باشند بهتر است. این روش قطعاً یک راه بسیار پول‎ساز برای تجارت‎هایی مثل گوگل بوده است. وقتی که یک کاربر از VPN استفاده می‎کند شرکت ارائه دهنده خدمات می‎تواند از اطلاعات به دست آمده استفاده کند و مانند گوگل کاربران را هدف تبلیغات قرار دهد. 

 

بیشتر بخوانید:

به پنج دلیل نباید از پروکسی سرورهای رایگان استفاده کنید

ظهور بات‎نت‎های اینترنت اشیاء ( چطور دستگاه‎های خود را محافظت کنیم؟)

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر