نوتیفیکیشنهای اندروید گاهی خوب رفتار نمیکنند و یا ما آنها را با تأخیر دریافت میکنیم. اما خوشبختانه شما میتوانید این مشکل را حل کنید. در این مقالهی فیسیت ما به شما میگوییم چه کار کنید تا نوتیفیکیشنهای اندروید را درست و به موقع دریافت کنید:
1- گوشی خود را ریبوت کنید
اولین قدم برای رفع هر مشکل این است که بفهمید یک مشکل موقتی کوچک هست یاخیر. برای این کار باید گوشی خود را ریبوت کنید. با این کار تمام پروسهها سرویسهایی را که در پیش زمینه کار میکنند متوقف کرده و به اپلیکیشن مورد نظر خود این امکان را میدهید تا نوتیفیکیشنهای خود را ارائه دهد. این کار همچنین اجزای هستهای گوشی شما را رفرش میکند.
2- تنظیمات نوتیفیکیشن اپلیکیشن خود را چک کنید
اگر ریستارت گوشی مشکل را حل نکرد تنظیمات نوتیفیکیشن اپلیکیشن خود را چک کنید. بسیاری از اپلیکیشنها تنظیمات مخصوص خود را برای ارائه هشدارها و نوتیفیکیشنها دارند. برای مثال جیمیل به شما این امکان را میدهد تا قابلیت سینک را به طور کامل خاموش کنید. درنتیجه چک کنید و ببینید که آیا به صورت اشتباهی هیچ دکمهای را نزدهاید که باعث بسته شدن نوتیفیکیشن در تنظیمات شده باشد.
اگر چنین تنظیماتی در اپلیکیشن وجود ندارد تنظیمات نوتیفیکیشن اندروید را چک کنید. برای این کار به Settings > Apps & Notifications > [App name] > Notifications بروید. اندروید اورئو و نسخههای جدیدتر سیستم نوتیفیکیشنی دارد که به شما این امکان را میدهد تا برای انواع هشدار تصمیم بگیرید که چه کار باید بکنید.
3- قابلیت بهینه سازی باتری نرمافزار را غیرفعال کنید
برای ارتقای طول عمر باتری و جلوگیری از اپلیکیشنهایی که همیشه در پیش زمینه درحال فعالیت هستند اندروید یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ارتقای طول عمر باتری ساخته است. اما الگوریتم پشت آن هنوز خیلی خوب کار نمیکند و ممکن است سیستم شما را به هم بریزد.
یکی از قربانیان این هوش مصنوعی ضعیف سیستم نوتیفیکیشن است. اگر شما هم به مشکل برخوردهاید برای چند روز آن را غیرفعال کنید. شما میتوانید در قسمت Settings > Battery به Adaptive Battery رفته و آن را برای همهی اپلیکیشنها غیرفعال کنید. اما برای غیرفعال کردن آن برای یک اپلیکیشن خاص باید به Settings > Apps & Notifications > [App name] > Advanced > Battery > Battery optimization. بروید.
4- ابزارهای ذخیره باتری اختصاصی را چک کنید
بعضی از شرکتها پا را فراتر گذاشته و ابزار ذخیره باتری بیشتری را به دستگاه خود اضافه میکنند که به صورت خودکار اپلیکیشنهایی را که مهم به نظر نمیرسند مسدود میکند. درنتیجه علاوه بر ابزاری که گوگل تعبیه کرده باید ببینید که گوشی شما ابزار اضافهای دارد یا خیر. برای مثال روی گوشیهای شیائومی ابزاری به اسم Security وجود دارد که بسیاری از کارهای این مدلی را انجام میدهد.
5- اپلیکیشن را دوباره نصب کرده یا منتظر آپدیتها بمانید
اگر تنها با یک اپلیکیشن مشکل دارید ممکن است که توسعه دهندهی آن به طور تصادفی یک آپدیت باگی منتشر کرده باشد. در این صورت سه راه پیش روی شماست.
اپلیکیشن را حذف و دوباره نصب کنید، صبر کنید تا آپدیت بعدی مشکل را حل کند و یا نسخهی قدیمیتر را دوباره نصب کنید. اگر قصد دارید نسخهی قبلی یک اپلیکیشن را داشته باشید به وبسایتی مانند APKMirror بروید. نسخهای که دوست دارید دوباره داشته باشید را یافته و آن را سایدلود کنید.
6- حالت Do Not Disturb را چک کنید
بیشتر گوشیهای اندرویدی یک حالت Do Not Disturb دارند. این قابلیت به جز اپلیکیشنهای انتخابی شما بقیه را سرکوب میکند. این گزینه معمولاً در تنظیمات سریع قرار دارد. درنتیجه اگر با آن آشنایی ندارید ممکن است که به اشتباه دستتان روی آن رفته و فعالش کرده باشید.
به تنظیمات رفته و در قسمت Sound یا Notifications (بسته به نوع اندروید شما)، حالت Do Not Disturb را بیابید. اگر آن را نیافتید از نوار جستوجو در بالای تنظیمات آن را جستوجو کنید.
7- آیا دیتای پیش زمینه فعال است؟
در اندروید اورئو و بالاتر شما میتوانید دسترسی اپلیکیشنها را در پیش زمینه به دیتای موبایل محدود کنید. گرچه احتمال آن که تصادفی آن را در تنظیمات فعال کرده باشید کم است اما بد نیست آن را چک کنید. برای این کار به Settings > Apps & Notifications > [App name] > Data Usage > Background Data بروید.
8- آیا قابلیت دیتا سیور فعال است؟
قابلیت دیتا سیور به شما این امکان را میدهد تا وقتی که از وای-فای استفاده نمیکنید میزان مصرف دیتای اپلیکیشنها محدود شود. با این کار میتوانید هزینهی اینترنت خود را پایین بیاورید اما این کار ممکن است باعث شود نوتیفیکیشنها را نبینید. برای فعال و غیرفعال کردن این قابلیت به Settings > Network & internet > Data Usage > Data Saver بروید.
9- آیا اپلیکیشن شما اجازهی فعالیت در پیشزمینه را دارد؟
در اندروید اورئو و بالاتر میتوانید وقتی که از یک اپلیکیشن استفاده نمیکنید آن را به طور کامل ببندید. هدف این قابلیت این است که اپلیکیشنهایی را که باتری زیادی مصرف میکنند غیرفعال کنید. این قابلیت برای اپلیکیشنهایی که سازگار با باتری نیستند بسیار مناسب است.
با این حال درصورت فعال بودن میتواند برای اپلیکیشنهایی که از آنها زیاد استفاده میکنید مشکلساز شود. متأسفانه اگر اندروید صلاح بداند میتواند خودش تغییراتی را در آن اعمال کند. درنتیجه شما خودتان باید تنظیمات اپلیکیشنهایی که مشکل نوتیفیکیشن دارند را چک کنید. برای این کار به Settings > Apps & Notifications > [App name] > Battery > Background Restriction. بروید.
10- سینک اینتروال را تغییر دهید
گوگل قابلیتی را که توسط آن میتوانستید سینک اینتروال را کنترل کنید حذف کرده است. خوشبختانه برای این کار میتوانید از اپلیکیشنهای شخص ثالث استفاده کنید. اپلیکیشن Push Notification Fixer به شما این امکان را میدهد تا مشکل را حل کنید.
شما میتوانید سینک را برای اتصال وای-فای و دیتای موبایل تغییر دهید. میتوانید آن را بین 15 دقیقه تا یک دقیقه تغییر دهید. البته حواستان باشد که این کار روی باتری گوشی شما اثر خواهد گذاشت.
اگر مشکل حل نشد چه کار کنیم؟
اگر پس از همهی این روشها باز هم با نوتیفکیشنهای خود مشکل داشتید شاید مشکل از دستگاهتان باشد. اگر اینطور بود باید سیستم عامل خود را آپدیت کنید و یا با نمایندگی تماس بگیرید.
بیشتر بخوانید:
هفت اپلیکیشن کاربردی برای مدیریت سیم کارت روی اندروید
ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.
منبع خبر: makeuseof
ثبت نظر