دستور توقف قرعه‌کشی جوایز از طریق سرویس‌های ارزش افزوده صادر شد

دستور توقف قرعه‌کشی جوایز از طریق سرویس‌های ارزش افزوده صادر شد

دستور توقف قرعه‌کشی جوایز از طریق سرویس‌های ارزش افزوده صادر شد.

در آخرین روزهای سال 97 بود که پس از کشمکش‌های بسیار بالاخره کدهای دستوری *3# از تلویزیون حذف شد. حالا هم ابوذر مهرمنش، مدیرکل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول اعطای جوایز در قالب قرعه کشی خدمات ارزش افزوده را ممنوع کرده است و این خبر را از طریق پستی در توییترش اعلام کرده است.

به واسطه این ابلاغیه از روز گذشته 17 فروردین ماه 98 هر نوع جایزه در سرویس‌های ارزش افزوده آن هم به صورت قرعه کشی ممنوع شده است. بلکه جوایز تنها براساس فعالیت کاربران در سرویس‌ها باید اعطا شود. به اعتقاد همراه اول این تصمیم برای ارتقا کیفیت محصولات دیجیتال و افزایش کاربری سرویس‌ها گرفته شده است.

به نظر می‌رسد همراه اول در اجرای این طرح جدید کاملاً جدی است زیرا در متن این ابلاغیه آمده است که با هر نوع تبلیغات دیجیتال، تلویزیونی، محیطی و... مبنی بر قرعه‌کشی، بنا به مقررات با شرکت ارائه‌دهنده‌ی سرویس برخورد خواهد شد. ضمناً سرویس هم قطع و جریمه‌ای برای شرکت متخلف در نظر گرفته خواهد شد.

ابلاغیه همراه اول مبنی بر ممنوعیت هر نوع تبلیغات دیجیتال، تلویزیونی، محیطی و...

ابلاغیه همراه اول مبنی بر ممنوعیت هر نوع تبلیغات دیجیتال، تلویزیونی، محیطی و...

 

قرعه کشی با بخت‌آزمایی تفاوت دارد

مدیرکل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول، ابوذر مهرمنش درباره این تصمیم و ابلاغیه با دیجیاتو گفت و گویی داشته است و در این توضیحات تأکید کرده است که قرعه کشی با بخت‌آزمایی تفاوت دارد زیرا در بخت‌آزمایی کاربر تنها برای دریافت جایزه وارد یک چرخه می‌شود و عملاً هیچ محتوایی از سوی شرکت دریافت نمی‌کند. البته به اعتقاد مهرمنش مسیری که سرویس‌های ارزش افزوده تا کنون دنبال می‌کرده‌اند مسیر غلطی نبوده و با لاتاری و بخت‌آزمایی متفاوت بوده است و این تصمیم و ممنوعیت تنها برای ایجاد شفافیت برای کاربران گرفته شده است. حالا مهرمنش، مدیرعامل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول درباره روند کار این خدمات به کاربران چنین توضیح داده است:

ما قوانین اعطای جایزه سفت و سختی داشتیم و مدل‌های استانداردی برای آن تدوین کرده بودیم. اما در این بین برخی کاربران به علت عدم آگاهی و یا تبلیغات ضعیف و... از کم و کیف دقیق یک مسابقه و یا همان خدمات ارزش افزوده اطلاعات کافی نداشتند و بعد از اینکه می‌دیدند مبلغی از حسابشان کسر می‌شود، اعتراض می‌کردند.

 

تصمیم وزیر ارتباطات در میان نبوده است

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات یکی از افرادی بود که مدت‌ها با سرویس‌های ارزش افزوده مشکل داشت و انتقادهای بسیاری را به این سرویس وارد کرده بود. حالا با ممنوعیت قرعه کشی، این سؤال پیش آمده که آیا تصمیم وزیر ارتباطات در میان بوده است یا خیر؟ مدیرکل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول اما دستور مستقیم وزیر ارتباطات در این زمینه را رد کرده است و توضیح داده که این تصمیمات در جلسات جمعی و با حضور وزیر ارتباطات و تیم ایشان صورت گرفته است.

 

به‌روزرسانی 19 فروردین ماه 98

تا روز گذشته این ممنوعیت تنها به همراه اول محدود بود اما حالا ایرانسل هم با انتشار توییتی اعلام کرد که اجرای سرویس‌های جدید ارزش افزوده‌ی خود بر پایه‌ی قرعه‌کشی و عضویت مشترکان در آن‌ها را متوقف کرده است. 

 

اخبار مرتبط:

کدهای دستوری #3* از تلویزیون حذف شد

سرویس‌های ارزش افزوده چیست و چطور آن‌ها را غیرفعال کنیم؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر