همه شگفتی‌های سیاه چاله‌های بی‌بازگشت از تعریف تا پیش‌بینی و اعداد و ارقام

همه شگفتی‌های سیاه چاله‌های بی‌بازگشت از تعریف تا پیش‌بینی و اعداد و ارقام

همه شگفتی‌های سیاه چاله‌های بی‌بازگشت از تعریف تا پیش‌بینی و اعداد و ارقام را در فیسیت ببینید.

ثبت اولین تصویر از یک سیاه چاله مهم‌ترین اتفاق این روزها در حوزه نجوم است که بازتاب خبری گسترده‌ای در دنیا داشته است. این تصویر نه تنها در بین علاقه‌مندان به نجوم بلکه بین عموم مردم دنیا به یکی از خبرهای پرطرفدار تبدیل شده است. با فیسیت همراه باشید تا موضوعات شگفت‌انگیزی درباره این سیاه چاله را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

سیاه چاله؛ فضایی بی‌بازگشت

سیاه چاله محدوده‌ای در فضا است که دارای جاذبه‌ای بسیار قوی است و همین جاذبه همه چیز را به درون سیاه چاله می‌کشاند و هیچ چیزی، حتی نور، از نیروی گرانشی آن گریزی ندارد. سیاه چاله برخلاف نامش که شاید تصور کنید توخالی، برعکس یک توده متراکم در فضای نسبت کوچک است.

محدوده‌ای در اطراف سیاه چاله وجود دارد که افق رویداد نامیده می‌شود که هر جرم یا ذره‌ای را تحت تأثیر سیاه چاله قرار می‌دهد و بعد از آن جرم و ذره نمی‌تواند از نیروی گرانشی سیاه چاله در امان باشد.

 

سیاه چاله؛ مهر تأییدی دوباره بر نظریه نسبیت انیشتین

بیست و یک فروردین ماه بود که نتیجه رصدهای تلسکوپ افق رویداد از یک سیاه چاله منتشر شد و مهر تأییدی بر نظریه نسبیت آلبرت انیشتین زد؛ نظریه‌ای که پس از صدها سال بشر را شگفت‌زده کرده است.

نظریه نسبیت انیشتین پیش‌بینی کرده بود که یک جرمِ به اندازه کافی فشرده‌شده، می‌تواند باعث تغییر شکل و خمیدگی فضا-زمان شود و نهایتاً یک سیاه‌چاله را تشکیل دهد. جالب اینجاست که هیچ چیزی حتی ذرات و تابش‌های الکترومغناطیسی مثل نور هم بعد از عبور از این ناحیه فضا-زمان می‌تواند از آن بیرون بیاید که این مسئله به دلیل میدان گرانش به شدت قوی سیاه چاله است.

تصویر اصلی کاور با حفظ منبع

تصویر اصلی کاور با حفظ منبع

سیاه چاله از دید اعداد و ارقام

آمار و ارقامی که از سیاه چاله‌ معروفی که برای نخستین بار تصویرش به ثبت رسیده است، منتشر شده است به خودی خود یک شگفتی است. گفته می‌شود که این سیاه چاله 40 میلیارد کیلومتر قطر دارد و به عبارتی 3 میلیون برابر زمین است تا جایی که دانشمندان آن را به یک غول تشبیه کرده‌اند. جرم این سیاه چاله هم 6.5 میلیارد برابر خورشید است و احتمالاً این سیاه چاله یکی از سنگین‌ترین سیاه‌ چاله‌های کهکشان است. ضمناً گفته می‌شود که این سیاه چاله حدود 500 میلیون تریلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد.

 

شوخی تکنولوژیک با سیاه چاله

اینستاگرام نقش مهمی در معروف کردن این سیاه چاله داشت و تنها کاربران فارسی زبان شاید بیشتر از 14 هزار مرتبه دو هشتگ #سیاهچاله و #سیاه_چاله را در پست‌هایشان به کار برده‌اند. مسئله جالب شوخی‌هایی است که با سیاه چاله شده است که تعدادی از این شوخی‌ها تکنولوژی محور بوده‌اند که در ادامه این تصاویر را می‌بینید.

 

اخبار مرتبط:

اولین تصویر گرفته شده از یک چاله سیاه واقعی را ببینید

راه فرار از سیاه چاله وجود دارد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر