اینترنت اکسپلورر حتی بدون باز شدن هم خطرناک است

اینترنت اکسپلورر حتی بدون باز شدن هم خطرناک است

اینترنت اکسپلورر حتی بدون باز شدن خطرناک است و ممکن است همه اطلاعات شما به دست هکرها بیفتد.

حتماً شما هم مدت‌هاست که از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمی‌کنید اما اگر هنوز آن را از روی سیستم خودتان حذف نکرده‌اید شاید بهتر باشد این کار را بکنید.

این مرورگر قدیمی که از نظر امنیتی بسیار ضعیف است، حالا به نظر می‌رسد که حتی تنها با نصب بودنش روی سیستم، کاربر را دچار مشکل می‌کند. درواقع یک محقق امنیتی به نام جان پیج به یک باگ در اینترنت اکسپلورر پی برده است که هکرها و جاسوسان با استفاده از فایل‌های MHT (فرمت آرشیو در مرورگر اینترنت اکسپلورر) می‌‌توانند اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند.

درواقع به محض اینکه ویندوز فایل MHT را باز کند، که به صورت پیش‌فرض با اینترنت اکسپلورر باز می‌شود زیرا سایر مرورگرها از این فرمت استفاده نمی‌کنند، همه اطلاعات کاربر به صورت یک پیوست ایمیل و یا از طریق چت برای هکر ارسال می‌شود.

جان پیج قبلاً این مشکل را به مایکروسافت گزارش داده بوده است اما گویا مایکروسافت رفع این باگ را به ارائه نسخه بعدی این مرورگر موکول کرده است.

به هر ترتیب این آسیب‌پذیری کاربران ویندوز 7، ویندوز 10 و ویندوز سرور 2012 R2 را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ضمناً هنگامی‌که بخواهید اینترنت اکسپلورر را به‌روز‌رسانی کنید، خود مایکروسافت هم این باگ را به شما اطلاع‌رسانی می‌کند.

اطلاع رسانی باگ اینترنت اکسپلورر هنگام آپدیت این مرورگر

اطلاع رسانی باگ اینترنت اکسپلورر هنگام آپدیت این مرورگر

 

اخبار مرتبط:

نسخه‌های آزمایشی مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم منتشر شد

مرورگر جدید کرومیوم اج مایکروسافت روی اینترنت لو رفت

به هفت دلیل بهتر است که به جای گوگل کروم از موزیلا فایرفاکس استفاده کنید

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر