طرح دو فوریتی مجلس برای تحریم اپل؛ آیا واردات این گوشی‌ها ممنوع می‌شود؟

طرح دو فوریتی مجلس برای تحریم اپل؛ آیا واردات این گوشی‌ها ممنوع می‌شود؟

طرح دو فوریتی مجلس برای تحریم اپل؛ آیا واردات این گوشی‌ها ممنوع می‌شود؟

اپل، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی در سراسر دنیا، سال‌هاست که با ایران و اپ‌های ایرانی درگیر است (البته این درگیری‌ها تنها محدود به ایران نیست). در همین چند ماه اخیر هم شاهد تحریم‌های جدیدی از سوی این شرکت بوده‌ایم که دسترسی ایرانی‌ها به اپلیکیشن‌های ایرانی کاربردی مانند اسنپ، تپسی و... را دچار مشکل کرده بود. البته توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها با راه‌حل‌هایی کوتاه‌مدت این مشکل را برطرف کردند اما مجدداً همین مشکل برای تپسی ایجاد شد. بنابراین به نظر می‌رسد که این راه‌حل‌های موقتی نتیجه‌ای نخواهند داشت.

حالا گزارش‌های امروز از صحن علنی مجلس نشان می‌دهد که طرح دو فوریتی برای تحریم شرکت اپل از سوی شرکت‌های اسلامی در حال تدوین است. البته پیش‌تر هم رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حشمت‌الله فلاحت پیشه از تدوین 15 طرح برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران خبر داده بود که قرار بود به مرور زمان در کمیسیون امنیت ملی بررسی شوند.

 

اقدامات اپل توسط مردم هم پذیرفته نیست

اقداماتی که اپل طی این سال‌ها داشته است، هیچگاه توسط کاربران ایرانی پذیرفته شده نبوده اما بیش از هر زمان دیگری عدم دسترسی به اپلیکیشن‌های کاربردی که اخیرا صورت گرفت کاربران را از این شرکت ناامید کرد. تا جایی که به گفته آذری جهرمی تعداد زیادی از کاربران به دنبال این ماجرا گوشی‌های خودشان را خاموش کردند.

حالا مشخص نیست که سرانجام محصولات اپل و گوشی‌های آیفون در ایران چگونه خواهد بود. آیا واردات این محصولات به داخل ممنوع خواهد شد؟ شرایط رجیستری این گوشی چطور خواهد بود؟ این‌ها همه سؤالاتی هستند که برای پاسخ به آن باید منتظر طرح اخیری که در مجلس مطرح شده است باشیم.

 

اخبار مرتبط:

به دنبال تحریم ایران توسط اپل، 350 هزار گوشی آیفون در شبکه خاموش شد

اپل و تحریمی دوباره برای ایرانی‌ها؛ اپلیکیشن‌های ایرانی در iOS مسدود شدند

ترفندی ساده برای رفع مشکل مسدود شدن اپ‌های ایرانی روی iOS

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر