مشخصات پلی استیشن 5 اعلام شد

مشخصات پلی استیشن 5 اعلام شد

بنا به گفته‎ی مارک سرنی که معمار سیستم نسل بعدی کنسول است پلی‌استیشن بعدی سونی همچنان از دیسک برای اجرای گیم‌ها استفاده خواهد شد اما این دستگاه تا حداقل سال 2020 وارد بازار نخواهد شد. در مصاحبه با مجله‎ی اینترنتی وایرد، سرنی تأیید کرد که این کنسول امسال منتشر نخواهد شد اما نام پلی‎استیشن5 را تأیید نکرد. 
این کنسول جدید که از یک نسخه‎ی سفارشی نسل سوم تراشه‎های AMD Ryzen استفاده می‎کند (هشت هسته با میکرومعماریZen 2 جدید شرکت)، قادر به پشتیبانی رهگیری پرتو است که یک تکنیک پیچیده‎ی نورپردازی است که تا به حال تنها محدود به GPUهای کامپیوتری خیلی مدل بالا بوده است. این تراشه همچنین قادر به ارائه یک استاندارد طلایی جدید برای تولید صدای سه بعدی مخصوص کسانی است که با هدست‎های هدفون بازی می‎کنند. 
یکی دیگر از قابلیت‎های این کنسول که ارتقا پیدا خواهد کرد اضافه شدن یک هارددرایو حالت جامد سفارشی است که کاربرد آن با SSDهایی که به پلی‎استیش4 خود متصل می‎کنید متفاوت است. در مصاحبه با وایرد، طی آزمایشی سونی قدرت کیت توسعه نرم‎افزاری این کنسول را به نمایش گذاشت. در یک بازی مرد عنکبوتی سرعت بارگذاری روی پلی‎استیشن4 پانزده ثانیه زمان برد اما همان کار روی کیت توسعه نرم‎افزاری نسل جدید تنها یک ثانیه زمان برد و تخمین زده شده که سرعت آن 19 برابر بیشتر از یک SSD معمولی است. درنتیجه بازی‌ها با سرعت بسیار بیشتری بارگذاری خواهند شد. اما به احتمال زیاد پلی‎استیش بعدی بسیار گران قیمت‎تر خواهد بود. 

به روز ترین خبر: موش و گربه بازی سونی و مایکروسافت در تعیین قیمت PS5 و Xbox series X


جزئیات مهم 


سرنی تأیید کرد که در این کنسول همچنان از دیسک استفاده خواهد شد و سازگاری معکوس نیز با بازی‎های پلی‎استیشن4 خواهد داشت. اما بازی‎های پلی‎استیشن3، پلی‎استیشن2 و پلی‎استیشن اصلی را پشتیبانی نخواهد کرد. البته انتظار می‎رود که سونی از گیمینگ فضای ابری نیز بهره بگیرد. حال ممکن است از سرویس استریمینگ بازی‎های کلاسیک و یا یک سیستم ابری کاملاً جدا استفاده شود. 
سرنی همچنین تأیید کرد که هدست پلی‎استیشن VR با کنسول جدید سازگار است اما شرکت سونی قصد دارد نسل بعدی از هدست واقعیت مجازی خود را در آینده نزدیک منتشر کند. کنسول بعدی همچنین قابلیت 8K را برای تلویزیون‎های آینده دارا خواهد بود. سرنی هیچ چیزی درمورد تاریخ انتشار و قیمت این کنسول نگفت و تنها اعلام کرد که در سال 2019 منتشر نخواهد شد. به گزارش وایرد سونی اخیراً کیت توسعه نرم‎افزاری را در اختیار سازندگان گیم قرار داده تا بازی‎های خود را با توجه به قابلیت‎ها هماهنگ کنند. درنتیجه توسعه‌دهندگان گیم هم اکنون به تکنولوژی پلی‎استیشن5 دسترسی دارند و به احتمال زیاد ما نیز به زودی خبرهای بیشتری درمورد آن خواهیم شنید. 

بیشتر بخوانید:

نگاهی به بازی «تخم‎ مرغ»: یک بازی پلتفرمر جذاب و چالش برانگیز از نوع ایرانی

دوربین آیفون11 بسیار پیشرفته‎تر از مدل‌های قبلی خواهد بود

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر