مایکروسافت به یک شرکت یک تریلیون دلاری تبدیل شد

مایکروسافت به یک شرکت یک تریلیون دلاری تبدیل شد

مایکروسافت سومین شرکت امریکایی شد که ارزش آن از مرز یک تریلیون دلار گذشت. این غول نرم‎افزار امروز پس از افزایش ارزش سهام این شرکت به دنبال درآمد Q3 مالی قوی یک تریلیون دلاری شد. حال مایکروسافت نیز در کنار اپل و آمازون مرز یک تریلیون دلار را گذرانده و از رقیب خود، گوگل جلو زده است. 

قیمت سهام مایکروسافت امروز با 130 دلار شروع شد، این رقم چهار درصد بیشتر از قیمت پایانی 125 دلار در روز پیش است. درحالی که قیمت سهام امروز با نوساناتی روبه‎رو بود اما ارزش این شرکت در بازار بورس NASDAQ به بالای یک تریلیون دلار رسید. افزایش ارزش سهام باعث شده که مایکروسافت دوباره به جای اپل به با ارزش‌ترین شرکت دنیا تبدیل شود. 

سهام مایکروسافت به لطف گسترش فضای ابری افزایش یافته است. مایکروسافت محصولات ابری خود را در چند سال گذشته گسترش داده و این شرکت نرم‎افزاری قصد دارد که به زودی بتواند سلطه AWS آمازون را در دنیای فضای ابری در دست بگیرد. Azure در حال حاضر پس از آمازون و پس از آن گوگل بزرگ‎ترین ارائه دهندگان سرویس‌های فضای ابری هستند. 

درآمد اخیر مایکروسافت همچنین نشان می‎دهد که سه زمینه‎ای که این شرکت تجارتش را در آن‎ها گسترش داده بسیار پیشرفت کرده‌اند و نزدیک به سی درصد سهم بازار را در اختیار داشته‎اند.

• آفیس، لینکدین، دینامیکس= 10.2 میلیارد دلار درآمد 

• فضای ابری آزور، محصولات سرور و سرویس‎های شرکتی= 9.7 میلیارد دلار 

• ویندوز، ایکس‎باکس و سرفیس= 10.7 میلیارد دلار درآمد 

درحالی که ارزش یک تریلیون دلاری چیزی است که سرمایه گذاران آن را در نظر می‏گیرند اما چیزی نیست که مایکروسافت به آن اهمیت دهد. رئیس بازاریابی مایکروسافت پارسال در مراسم GeekWire گفت : «هیچ‎کس در مقام مدیریت بالا چنین چیزی را ردیابی نمی‎کند. هیچ‎کس وقتی که ارزش سهام بالا می‎رود ذوق زده نخواهد شد.» 

 

بیشتر بخوانید:

آیا در سال جاری با افزایش قیمت اینترنت مواجهیم؟

اپل و کوالکوم شکایتشان را از یکدیگر پس گرفتند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر