سونی: پلی‌استیشن5 تا دوازده ماه آینده منتشر نخواهد شد

سونی: پلی‌استیشن5 تا دوازده ماه آینده منتشر نخواهد شد

اخیراً سونی جزئیات بیشتری را درمورد پلی‎استیشن نسل بعدی خود ( که ما آن را پلی‎استیشن5 می‎نامیم) منتشر کرده است و البته گفته که این کنسول در سال 2019 منتشر نخواهد شد. اما حال این شرکت اعلام کرده که پلی‎استیشن5 تا یک سال آینده منتشر نخواهد شد. به گزارش وال استریت ژورنال سونی در یک کنفرانس خبری به گزارشگران گفت که پلی‎استیشن5 تا دوازده ماه آینده منتشر نخواهد شد. 
درنتیجه این احتمال می‎رود که پلی‌استیشن 5 تابستان و یا حتی پاییز سال 2020 منتشر شود. حتی این امکان نیز وجود دارد که سونی کنسول جدید خود را برای تعطیلات کریسمس و سال نو 2021 منتشر کند. این کار به سونی اجازه می‎دهد تا کنسول خود را در مراسم E3 سال بعد بیشتر معرفی کند. 
سونی امسال کنفرانس مطبوعاتی E3 برگزار نخواهد کرد اما این شرکت اخیراً جزئیات کلیدی را درمورد این کنسول اعلام کرده است. سونی قول داده که پلی‎استیشن5 گرافیک 8K، صدای سه بعدی و حافظه SDD و همچنین سازگاری با بازی‌های پلی‌استیشن4 را پشتیبانی می‎کند. درضمن پلی‌استیشن5 دارای پردازنده‌ی هشت هسته‎ای مبتنی بر خط تولید نسل سوم رایزن AMD و کارت گرافیکی است که گرافیک رهگیری پرتو را پشتیبانی می‎کند. 
پردازنده و حافظه SSD ارتقای بزرگ در نسل بعدی پلی‎استیشن هستند و به توسعه دهندگان این امکان را می‎دهند تا بتوانند گیم‎های پیشرفته‎تری بسازند. مایکروسافت نیز قصد دارد از این مشخصات در نسل بعدی ایکس‎باکس خود که در حال حاضر به آن آناکوندا می‎گویند استفاده کند. گفته می‎شود که مایکروسافت قصد دارد تا سال 2020 دو ایکس باکس جدید تولید کند. مایکروسافت هیچ چیزی درمورد برنامه‎هایش برای نسل بعدی کنسول نگفته اما قول داده در مراسم E3 اطلاعات بیشتری را منتشر کند. 
سونی همچنین اعلام کرد که پلی‎استیشن4 تا به امروز 96.8 میلیون واحد فروخته و پیش‎بینی می‎کند که تا سه ماه آینده فروشش را به بالای 100 میلیون نسخه برساند. درضمن 36.4 میلیون کاربر پلی‎استیشن پلاس وجود دارد. اما سونی پیش‎بینی می‎کند که به خاطر هزینه‎ی بالای تولید پلی‎استیشن5 سود کلی‎اش از فروش در سه ماه آینده تا ده درصد کاهش یابد. 

 

بیشتر بخوانید:

مشخصات پلی‎استیشن5 اعلام شد

انتشار پلی‎استیشن5 چه تأثیری روی پلی‎استیشن VR خواهد داشت؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر