شرکت Siden تفنگ‎های نوری گیمینگ قدیمی را به تلویزیون‎های مدرن می‎آورد

شرکت Siden تفنگ‎های نوری گیمینگ قدیمی را به تلویزیون‎های مدرن می‎آورد

آیا شما هم دلتان برای بازی‎هایی مثل Duck Hunt, Lethal Enforcers, House of the Dead, Virtua Cop و دیگر گیم‎هایی که با تفنگ نوری روی سیستم‎های قدیمی بازی می‎کردیم تنگ شده است؟ متأسفانه درحالی که راه‎های زیادی برای اجرای بازی‎های قدیمی وجود دارد هیچ راهی نیست که بتوانیم بازی‎های تفنگ نوری را روی تلویزیون‎های مدرن انجام دهیم. 
حال شرکت Sinden Technology قصد دارد با ساخت دستگاهی گیمینگ با تفنگ نوری را به قرن بیست یک آورده و کاری کند که بتوانیم آن بازی‎ها را روی صفحه نمایش‎های مدرن اجرا کنیم. Siden قول داده که با این دستگاه می‎توانیم بازی‎های قدیمی را انجام دهیم و حتی بازی‎های جدیدی با تکنولوژی بهتر منتشر کند. 

 

تفنگ نوری Sinden


درحال حاضر شرکت Sinden یک مدل آزمایشی از تفنگ نوری خود ساخته‎ و به زودی به دست شرکت سرمایه گذاری  Kickstarter خواهد رسید تا آن را آزمایش کنند. سازنده‎ی این پروژه گفته که تفنگ نوری بخش اول از یک پروژه‎ی بزرگ است که هدف آن بازگرداندن بازی‎ به سبک تفنگ نوری است. این دستگاه نه تنها یک سخت‌افزار کاملاً جدید است بلکه از یک تکنولوژی کاملاً جدید استفاده می‌کند. 
این تفنگ به طور مستقیم با تلویزیون و بدون نیاز به یک سخت‎افزار دیگر کار می‎کند ( مثل Wii که نیاز به یک نوار سنسور دارد). درضمن به لطف یک نوع جدید ردیابی حتی اگر در اتاق راه بروید هم این دستگاه خیلی دقیق هدف‌گیری می‎کند. 
مدل آزمایشی این دستگاه پرینت سه بعدی شده و دارای یک دوربین با سرعت بالا، یک پردازنده، رابط کاربری USB، ماشه و چهار دکمه قابلیت بارگذاری مجدد است. مدل نهایی چهار دکمه اضافی نیز خواهد داشت که در کل هشت دکمه می‎شود. درحال حاضر درایورهایی برای ویندوز و لینوکس موجود است (که شامل رزبری‎پای می‎شود). سازنده‎ی این دستگاه در حال کار کردن روی دیگر سیستم عامل‎هاست اما هنوز معلوم نیست که به دیگر پلتفرم‎ها راه پیدا کند یا خیر. 
درحال حاضر این دستگاه برای بازی‎های قدیمی تفنگ نوری استفاده می‌شود اما سازنده می‎گوید که قصد دارد در طولانی مدت بازی‎های تفنگ نوری را به دستگاهی محبوب تبدیل کرده و بازی‎های جدیدی برای آن تولید کند. 

 

موجودی و قیمت 


درحال حاضر قیمت برای سرمایه گذاران 103 دلار است. اما اگر بخواهید قابلیت‎های اضافه را نیز دریافت کنید قیمت چیزی حدود 168 دلار می‎شود. سازندگان این پروژه قصد دارند این تفنگ نوری را در آبان ماه سال 2019 منتشر کنند. 

 

بیشتر بخوانید:

آیا گیمینگ با کامپیوتر در حال نابودی است؟

سونی: پلی‌استیشن5 تا دوازده ماه آینده منتشر نخواهد شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر