مترجم هوش مصنوعی آزمایشی گوگل به جز زبان، لحن را نیز ترجمه می‎کند

مترجم هوش مصنوعی آزمایشی گوگل به جز زبان، لحن را نیز ترجمه می‎کند

همه‎ی ما می‌دانیم که ارتباطات بسیار بیشتر از کلماتی است که می‎گوییم، چرا که لحن مهم‎تر است. به همین دلیل مترجم هوش مصنوعی آزمایشی جدید گوگل تنها کلماتی که از دهانتان بیرون می‎آیند را ترجمه نمی‎کند بلکه لحن و آهنگ صدای شما را نیز ترجمه می‎کند. 
این سیستم Translatotron نام دارد و محققان گوگل در یک پست وبلاگی درمورد آن توضیح داده‎اند. البته این گروه تحقیقاتی گفته‎اند که Translatotron به زودی به یک محصول تجاری تبدیل نخواهد شد. هدف گوگل این است که نوانس‎های بیشتری را به ابزار خود اضافه کند و آن را بیشتر به یک گفتار واقعی تبدیل کند. برای شنیدن نمونه ترجمه‌ی Translatotron اینجا را کلیک کنید. 
با این که نمونه‎ی ترجمه با صدا و لحن خود کسی که صحبت می‎کند است اما چیزی که هوش مصنوعی Translatotron را شگفت انگیز کرده این است که ورودی صوتی را بدون نیاز به تبدیل به متن به یک خروجی صوتی تبدیل می‎کند. به این مدل هوش مصنوعی،  سیستم سراسری می‎گویند زیرا هیچ نقطه توقفی برای وظایف یا فعالیت‎های فرعی وجود ندارد. گوگل می‎گوید که انجام سراسری ترجمه باعث می‎شود تا نتایج سریع‎تر به دست ما برسند و امکان خطا را در طول مراحل ترجمه کاهش می‎دهد. چیزی که جالب‎تر است این است که داده‎ای که مدل پردازش می‎کند صدای خام نیست، درعوض از داده‎ی طیف‎نگار یا تصویرسازی دقیق صدا استفاده می‎کند. به بیان دیگر یک زبان با استفاده از تصویر به یک زبان دیگر تبدیل می‎شود. البته نمونه‎های آزمایشی گوگل همیشه بهتر از نمونه‎های تجاری است اما با پیشرفت روز به روز هوش مصنوعی باید دید نتیجه‎ی نهایی چه می‎شود.

 

بیشتر بخوانید:

بیت کوین به 6800 دلار رسید، آیا این رشد ادامه‌دار خواهد بود؟

ایرپاور کنسل شد: اپل می‌گوید شارژر وایرلسش با استانداردها تطابق ندارد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر