بیانیه رسمی هواوی در واکنش به قطع همکاری گوگل

بیانیه رسمی هواوی در واکنش به قطع همکاری گوگل

در پی قطع همکاری گوگل با هواوی، کمپانی هواوی بیانیه‌ای رسمی را منتشر کرده است.

قطع ارتباط گوگل با هواوی، آن هم به دلیل تحریم‌های آمریکا، این روزها خبر جنجالی دنیای مجازی است که البته کاربران گوشی‌های هواوی را به شدت درگیر کرده بود. حالا هواوی در بیانیه‌ای، اولین واکنش خود به این قطع همکاری را نشان داده است.

هواوی در این بیانیه‌، از تاثیری که در رشد و همه‌گیر شدن سیستم عامل اندروید داشته، گفته است. البته به هیچ عنوان نمی‌توانیم این ادعا را رد کنیم زیرا هواوی تنها در یک سال گذشته بیش از 200 میلیون گوشی را به فروش رسانده است و رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. این در حالی است که بسیاری دیگر از کمپانی‌ها با کاهش فروش هم مواجه بوده‌اند. از سوی دیگر باید بگوییم که هواوی یکی از سه کمپانی برتر فروش گوشی هوشمند در دنیاست از نظر سهم بازار است.

کمپانی هواوی در این بیانیه توضیح داده است که کاربران فعلی گوشی‌های هواوی و برند آنر، حتی با وجود این مشکل تجاری، همچنان خدمات نرم افزاری لازم را دریافت می‌کنند. این موضوع برای گوشی‌های موجود در بازار هم صدق می‌کند اما هواوی درباره گوشی‌های آینده خود اطمینانی به کاربران نداده است. البته روز گذشته، گوگل هم این ادعا را کرده بود که همچنان سرویس‌های گوگل برای گوشی‌های هواوی در دستِ کاربران و موجود در بازار، در دسترس خواهد بود.

بیانیه هواوی به این صورت بوده است:

هواوی همکاری‌های قابل‌توجهی در سراسر جهان برای رشد و توسعه‌ی اندروید انجام داده است. ما به‌عنوان یکی از شرکای کلیدی اندروید، همکاری تنگاتنگی با پلتفرم متن‌باز آن‌ها داشته‌ایم تا به اکوسیستمی دست پیدا کنیم که هم کاربران و هم دنیای صنعت از آن بهره ببرند.

ضمنا هواوی انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و ارائه‌ی خدمات پس از فروش برای کلیه‌ی گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی و آنر فروخته‌شده و در انبار را در سراسر دنیا ادامه خواهد داد.

ما به ساخت یک اکوسیستم نرم‌افزاری امن و پایدار به منظور ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری به کاربران‌خود در سراسر دنیا ادامه خواهیم داد.

با وجود بیانیه هواوی و ادعای روز گذشته گوگل، به نظر نمی‌رسد که کاربران فعلی گوشی‌های هواوی، در استفاده از این گوشی‌ها مشکلی پیدا کنند. تنها نکته‌ای که هیچ یک از دو کمپانی به آن اشاره نکرده‌اند، ارائه به‌روزرسانی‌های اندروید برای گوشی‌های هواوی است.

 

اخبار مرتبط:

گوگل، هواوی را تحریم کرد؛ گوگل پلی برای گوشی‌های جدید هواوی در دسترس نخواهد بود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.   

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر