با کارت حافظه در گوشی‌های هواوی خداحافظی کنید؛ تحریمی دیگر علیه هواوی

با کارت حافظه در گوشی‌های هواوی خداحافظی کنید؛ تحریمی دیگر علیه هواوی

با کارت حافظه در گوشی‌های هواوی خداحافظی کنید؛ تحریمی دیگر علیه هواوی اعمال شد.

در چند روز اخیر بارها و بارها اخباری درباره تحریم‌های مختلف هواوی شنیدیم، از تحریم گوگل گرفته تا حذف هواوی میت 20 پرو از لیست گوشی‌های دریافت کننده نسخه بتا اندروید Q تا احتمال ایجاد مشکل برای لپ تاپ‌های این کمپانی. حالا امروز خبری منتشر شده است که از محرومیت گوشی‌های هواوی از کارت حافظه خبر می‌دهد.

در واقع ماجرا از این قرار است که SDA، سازمان مرجع استانداردهای کارت حافظه، در سکوت خبری و بدون انتشار هیچگونه بیانیه‌ای، هواوی را از لیست اعضای خود حذف کرده است. حذف شدن از لیست به این معناست که دیگر هواوی نمی‌تواند در گوشی‌های خود از اسلات کارت حافظه استفاده کند. اگرچه این روزها به لطف حافظه‌ داخلی بالایی که در گوشی‌های پرچمدار و بالارده به کار گرفته می‌شود، اهمیت اسلات کارت حافظه به شدت کم شده است اما هنوز هم در گوشی‌های میانرده و پایین‌رده، حافظه کم یک مشکل اساسی است که همواره با کارت حافظه برطرف می‌شد.

 

هواوی؛ دور اندیش بزرگ

هواوی اما دوراندیشی بزرگ است که با بعد از هر یک از تحریم‌ها، با رو کردن یک جایگزین به خوبی نشان داده که چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کرده و اتفاقا به فکر راه چاره بوده است. البته شاید این دور اندیشی هواوی از اتفاقاتی که برای ZTE پیش‌ آمد سرچشمه می‌گیرد.

ماجرا به یک سال گذشته برمی‌گردد، درست در مراسم رونمایی از گوشی‌های میت 20 این کمپانی که هواوی از کارت حافظه نانو رونمایی کرد که به جای داشتن اسلات اختصاصی، از اسلاتی مشابه سیم کارت استفاده می‌کرد. احتمالا با به وجود آمدن این مشکل، هواوی این اسلات را در همه گوشی‌هایش، چه پرچمدار و چه اقتصادی، قرار دهد.

 

تحریم کارت حافظه؛ تحریمی عجیب

جنگ تجاری بین چین و آمریکا دلیل همه تحریم‌هایی است که به هواوی تحمیل شده است اما این بار موضوع متفاوت است. در واقع سازمان SDA برخلاف دیگر سازمان‌ها، غیرانتفاعی بوده است و از سوی دیگر ژاپنی‌ها هم نقش مهمی در هئیت مدیره این سازمان دارند. بنابراین چنین تصمیمی کمی عجیب به نظر می‌رسد.

 

اخبار مرتبط:

هواوی در حال تلاش برای جایگزینی سیستم عامل خودش با اندروید

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر