دریافت ای نماد 175 هزار تومان برای کسب و کارها هزینه دارد

دریافت ای نماد 175 هزار تومان برای کسب و کارها هزینه دارد

دریافت ای نماد 175 هزار تومان برای کسب و کارها هزینه دارد.

نماد الکترونیکی یا همان ای نماد، نشانه‌ای است که کسب و کارهای اینترنتی برای اعتبار بخشیدن به خودشان از سازمان توسعه تجارت الکترونیکی دریافت می‌کردند. تاکنون دریافت این نشان برای کسب و کارها هزینه‌ای (البته به جز هزینه احراز صحت پستی) نداشت.

حالا اما سازمان توسعه تجارت الکترونیکی با انتشار اطلاعیه‌ای خبر داده است که از حالا به بعد کسب و کارها به جز هزینه‌های قبلی، 175 هزار تومان هزینه دیگر هم خواهد داشت.

قبلاً این طور بود که کسب و کارها به صورت سالانه باید 36 هزار تومان برای احراز صحت آدرس پستی پرداخت می‌کردند. این هزینه برای این بود که آدرس مشترک چک شود و هر سه ماه یکبار پاکت‌های پستی همراه با کد ای نماد برای سازمان ارسال شود. سازمان هم باید این کد را در سامانه ثبت کند.

حالا علاوه بر هزینه‌های ارسال بسته و کد، هزینه 175 هزار تومانی هم اضافه شده است. تفاوت دیگری که ای نماد نیست به قبل دارد، مدت زمانش است. قبلاً ای نماد به صورت یک ساله داده می‌شد اما حالا به صورت دو ساله اعطا می‌شود.

گویا این هزینه 175 هزار تومانی برای انجام فرآیندهایی مانند ارزیابی پرونده، اعطای نماد و سایر فرآیندها در نظر گرفته شده است. به گفته فردوس حاتمی، سازمان توسعه تجارت الکترونیکی از همان ابتدا قصد دریافت هزینه‌ای را داشته است تا پروژه با کیفیت بهتری به اجرا درآید اما بالاخره سال گذشته، دریافت این هزینه تایید شده است. به اعتقاد حاتمی این کار سطح کیفی خدمات این مجموعه را ارتقا خواهد داد.

بنا به گفته سازمان توسعه تجارت الکترونیکی متقاضیانی که پیش از این اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی نموده‌اند، در زمان تمدید مشمول تعرفه جدید خواهند بود و از این پس کلیه نمادهای اعطا و تمدید شده 2 ساله خواهد بود.

 

اخبار مرتبط:

رجیستری گوشی‌های مسافری تنها با استعلام از سامانه گذرنامه امکان‌پذیر است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

omid

دوشنبه, 20 خرداد 1398

SSL نوزده دلاره یک سالش تازه رایگان هم جدیدا میدن ربطی نداره ولی دقیقا اون پولو SSL بگیری بهتره از نمادیه که بخاطر سرور داغونش سرعت سایتو کم میکنه ضمنا اینها رو کسی میده که خودش اعتبار داشته باشه!!!

پاسخ

ثبت نظر