‏سیستم عامل iPadOS معرفی شد؛ سیستم عامل اختصاصی اپل برای تبلت‌ها: رویداد WWDC 2019

‏سیستم عامل iPadOS معرفی شد؛ سیستم عامل اختصاصی اپل برای تبلت‌ها: رویداد WWDC 2019

‏سیستم عامل iPadOS؛ سیستم عامل اختصاصی اپل برای تبلت‌ها در رویداد WWDC 2019 معرفی شد.

‌ ‌کنفرانس 2019 اپل، WWDC 2019 در جریان است و در اقدامی عجیب، اپل از سیستم عامل تبلت‌هایش را از iOS مستقل کرده و سیستم عامل اختصاصی iPadOS را معرفی کرده است که ویژگی‌های جدید و ظاهری متفاوت نسبت به iOS دارد. با فیسیت همراه باشید تا این سیستم عامل اختصاصی را به شما معرفی کنیم.

iPadOS؛ سیستم عامل اختصاصی تبلت‌های اپل

هوم اسکرین مجهز به ویجت

‌یک تفاوت اصلی بین iPadOS و iOS به صفحه هوم برمی‌گردد که به ویجت مجهز شده است. درواقع قبلا ویجت‌ها تنها در نوتیفیکیشن سنتر قرار می‌گرفتند اما با iPadOS می‌توان آن‌ها را به هوم اسکرین اضافه کرد.

 

ژست‌های حرکتی جدید

همچنین اپل در این سیستم عامل اختصاصی تبلت‌ها، ژست‌های حرکتی جدیدی برای جا به جایی بین اپلیکیشن‌ها و همچنین اجرای همزمان آن‌ها در کنار هم را اضافه کرده است.

 

بهبود اپلیکیشن Files

ویژگی دیگری که در سیستم عامل iPadOS شاهد آن هستیم، بهبود اپلیکیشن Files است که حالت ستونی دارد و با کمک آن می‌توانید پوشه‌ها را در iCloud Drive به اشتراک بگذارید. همچنین حافظه‌های خارجی مانند فلش و کارت حافظه هم در این قسمت نمایش داده می‌شوند.

 

استفاده بهینه از قلم اپل

بهبود دیگری که iPadOS شاهد آن هستیم، بهبود استفاده از قلم اپل است. به ادعای اپل تاخیر Apple Pencil در این سیستم عامل از 20 ثانیه به 9 ثانیه رسیده است.

از طرفی از قلم برای اسکرین شات گرفتن هم می‌توان بهره برد، تنها کافی است که Apple Pencil را از گوشه‌ی صفحه نمایش آیپد به داخل صفحه بکشید. حتی می‌توانید با قلم روی اسکرین شاتی که گرفته‌اید، یادداشت هم داشته باشید.

استفاده از قلم در iPadOS

استفاده از قلم در iPadOS

قابلیت Split View

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های iPadOS قابلیت Split View است که به لطف آن می‌توانید دو اپلیکشن را به صورت همزمان و در دو پنجره مجاز باز کنید. مثلا می‌توانید دو فایل ورد را باز کنید و همزمان از یکی متنی را در دیگری کپی کنید.

 

عملیات مختلف با حرکت سه انگشت

انجام انواع عملیات‌ها در این سیستم عامل بسیار ساده است. برای مثال برای کپی کردن متن انتخاب شده کافی است سه انگشت خود را به داخل صفحه متن بکشید. از آن طرف برای پیست (Paste) کردن متن هم کافی است سه انگشتتان را به بیرون متن انتخاب شده و در جایی که قرار است متن را پیست کنید، بکشید.

برخلاف گذشته، برای Undo کردن اعمال نیازی ندارید که آیپد را تکان دهید، بلکه کافی است سه انگشت خود را به سمت چپ بکشید.

 

مرورگر سافاری؛ قدرتمندتر از قبل

مرورگر سافاری در iPadOS حالا در حد نسخه دسکتاپ سافاری است. برخلاف گذشته که مرورگر سافاری سایت‌ها را با حالت موبایل نمایش می‌داد، حالا در تبلت سایت‌ها به صورت دسکتاپ نمایش داده می‌شوند. همچنین امکان بازدید و استفاده از سایت‌هایی مانند گوگل داکز (Google docs) و وردپرس هم روی این سیستم عامل ممکن است. همچنین به این مرورگر دانلود منیجر اضافه شده است و فایل هایی که دانلود می‌شوند در اپلیکیشن Files قابل دسترسی هستند. ‌

 

دانلود و نصب iPadOS

سیستم عامل اختصاصی iPadOS اپل از همین حالا و از طریق آدرس developer.apple.com در دسترس توسعه‌دهندگان است. اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از این سیستم عامل هستید باید تا پایان ماه جاری صبر کنید و از آدرس beta.apple.com، نسخه بتا این سیستم عامل را دریافت کنید.

ضمنا سیستم عامل iPadOS از پاییز 2019 و به صورت کاملا رایگان برای محصولات iPad Air 2 به بعد، تمامی مدل‌های iPad Pro، آیپد نسل 5 و مابعد و iPad mini 4 و ما بعد ارائه خواهد شد.

 

 

اخبار رویداد WWDC 2019:

مک پرو 2019، کامپیوتر قدرتمند اپل با قیمت پایه 6000 دلاری رونمایی شد: رویداد WWDC 2019

watch Os 6 رونمایی شد؛ رویداد WWCD 2019

اپل از صفحه نمایش 6K Retina رونمایی کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر